Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
با ۳۷.۹ درصد افزایش؛

تولید بیش از ۱.۳ میلیون خودرو در سال ۹۵

دوشنبه | ۱۳۹۶/۰۱/۲۱ - ۰۷:۱۰ | کد خبر: CP- ۲۶۳۳ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
تولید انواع خودرو در سال گذشته به یک میلیون و ۳۵۰ هزار و ۱۲۳ دستگاه رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۹۴ معادل ۳۷.۹ درصد رشد نشان می‌دهد.
به گزارش کار پرس،از مجموع تولیدات داخلی خودرو در سال گذشته، یک میلیون و ۲۵۵ هزار و ۲۱۱ دستگاه خودروی سواری تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۴ که ۸۹۲ هزار و ۳۴۳ دستگاه بود، رشد ۴۰.۷ درصدی پیدا کرده است.

در سال ۹۵ به تعداد ۷۷ هزار و ۶۸۰ دستگاه وانت، ۱۵ هزار و ۲۲ دستگاه کامیون، یک هزار و ۱۵۸ دستگاه اتوبوس، ۸۷۵ دستگاه مینی بوس و ۱۷۷ دستگاه ون در این مدت تولید شد که به ترتیب ۲.۳ درصد، ۵۱.۵ درصد، ۵۸.۸ درصد، ۵۱.۶ درصد و ۸۷۵ درصد رشد داشته است.

همچنین ۱۲۴ هزار و۶۹۱ دستگاه انواع خودرو نیز در اسفند ماه سال ۹۵ تولید شد که در مقایسه با تولید ۹۸ هزار ۱۶۷ دستگاه خودروی تولید شده سال ۹۴، رشد ۲۷ درصدی داشته است.

در اسفند ماه سال گذشته ۱۱۵ هزار و ۹۰۰ دستگاه انواع سواری در کشور تولید شد که نسبت به مشابه سال ۹۴ با تعداد ۸۹ هزار و ۸۲ دستگاه بود افزایش ۳۰.۱ درصدی را داشته است. در عین حال، ۶ هزار و ۱۳۸ دستگاه وانت، ۲ هزار و ۳۲۴ دستگاه کامیون، ۱۵۲ دستگاه مینی بوس و ۱۵۲ دستگاه اتوبوس تولید شده که به ترتیب منهای ۲۶.۵ درصد، ۲۷۴ درصد، ۲۸۰ درصد و ۱۲۳.۵ درصد رشد نشان می دهد.



منبع: اقتصاد آنلاین

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تولید بیش از ۱.۳ میلیون خودرو در سال ۹۵

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است