Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
دیدگاه / کارشناسان حوزه خودرو تاکید کردند؛

توجه به تامین مالی صنعت خودرو ضروری است

دوشنبه | ۱۳۹۵/۱۰/۱۳ - ۰۳:۴۱ | کد خبر: CP- ۱۸۵۶ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
یک کارشناس صنعت خودرو با تاکید بر ضرورت لحاظ کردن اثرات اقتصاد مقاومتی در صنعت خودرو و مدیریت مالی آن، گفت: باید به تامین مالی در تقویت درون‌زایی صنعت خودرو، توجه کرد.
به گزارش کار پرس، علی دیانت در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران گفت: آسیب‌شناسی صنعت خودرو و راهکارهای انتقال منابع مالی به تولید در صنعت خودروسازی، برای استفاده بهینه از جمله نکات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. این در حالی است که باید تاثیرات اقتصاد مقاومتی و همچنین پسابرجام در صنعت خودرو و مدیریت مالی در این صنعت نیز به خوبی دیده شود.

این کارشناس صنعت خودرو با اشاره به برگزاری کنگره تامین مالی صنعت خودرو در هفته آینده افزود: صنعت خودرو و واردات آن هر دو در ایران دولتی است که بر این اساس، درون‌زا بودن از ویژگی‌های مهم صنعت خودرو است که در این راستا، باید به نقش مدیریت و تامین مالی این صنعت توجه شود.

وی تصریح کرد: کنگره مدیریت مالی صنعت خودرو اهدافی چون آشنایی با روش‌های نوین مدیریت مالی در صنعت خودرو و صنایع وابسته، ارائه خطوط راهنما به مدیران صنعت جهت تصمیم‌گیری‌های بهتر در حوزه مدیریت مالی و همچنین شناخت چالش‌های پیش‌رو صنعت خودرو سازی در شرایط پسابرجام را پیگیری می‌کند.

همچنین آقاعلیخانی، کارشناس دیگر صنعت خودرو نیز به اهمیت زنجیره تامین در صنعت خودرو اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه در طول ۴۰ سال صنعت خودروسازی بر اهمیت زنجیره تامین تاکید شده؛ اما در زمان تحریم زنجیره تامین نتوانست به کمک صنعت خودروی ایران بیایید.

همچنین حامد حیدری، کارشناس حوزه مالی نیز گفت: تمامی ابعاد مدیریت مالی در صنعت خودرو در این گردهمایی مورد بررسی قرار خواهد گرفت که بر همین اساس، نقش مالیات، قیمت تمام شده، زیرساخت‌های بودجه‌ای و چالش‌های صنعت خودرو از جمله محورهای کلیدی خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه منابع انسانی به عنوان یکی از شاخص‌های مهم مدیریت منابع مالی است، تاکید کرد: کارکنان، خط مقدم عملکرد صنعت خودرو هستند و نقش منابع انسانی مهمتر از چرخ دنده‌های بی‌روح صنعت است.

حیدری با اشاره به الگوی خودروسازی برخی کمپانی‌های برتر خودروسازی جهان گفت: آمریکایی‌ها با بررسی عملکرد برخی برندها به این مساله رسیده‌اند که منابع انسانی، نکته موفقیت این غول خودروسازی است؛ بنابراین ماندگاری هر صنعتی در قابلیت تولید است.



منبع: خبرگزاری مهر

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

توجه به تامین مالی صنعت خودرو ضروری است

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است