Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
یک ضرورت استراتژیک؛

نباید آمریکایی‌ها را به بازار خودروی کشور راه داد

شنبه | ۱۳۹۵/۰۸/۰۱ - ۰۳:۰۹ | کد خبر: CP- ۱۳۶۶ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت معتقد است: این یک اشتباه بزرگ اقتصادی است که بازار خودروی ایران در اختیار خودروهای تولید شده در آمریکا قرار گیرد.
به گزارش کار پرس، ابوالفضل خلخالی اظهار کرد: دیدگاه‌های کلان اقتصادی در کشور باید با دیدگاه‌های کلان سیاسی در یک راستا و هم هدف باشند.

وی با بیان اینکه هیچ توجیهی وجود ندارد که خودروهای تولید شده در آمریکا وارد ایران شود، خاطرنشان کرد: در حالیکه آمریکا در راه فروش کالای استراتژیکی چون هواپیما به ما مانع تراشی می‌کند نباید بازار خود را در اختیار کالاهای مصرفی تولیدی در این کشور مانند خودرو قرار دهیم.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: این یک اشتباه بزرگ اقتصادی است که ارز را از ایران خارج کنیم تا خودرویی را که در کشور متخاصمی چون آمریکا تولید شده وارد کنیم.

وی خاطرنشان کرد:‌ در این زمینه هیچ تفاوتی نمی‌کند خودرویی که در آمریکا تولید و وارد ایران شده متعلق به یک برند آمریکایی یا دیگر برندهای خودرویی است زیرا به هر حال سود این تولید به آمریکا می‌رسد.

براساس اسنادی که به ایسنا رسیده، مشخص شده که برخی خودروهای تولید شده در آمریکا وارد ایران شده و به فروش رسیده است. در برخی از خودروهای وارد شده از آمریکا که برند آن متعلق به یک شرکت ژاپنی است عبارت "MADE IN U.S.A" (ساخت آمریکا) درج شده و نشان می‌دهد که این خودروی ژاپنی در آمریکا مونتاژ و تولید شده است.

در این زمینه مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت باید شفاف‌سازی کنند که با وجود تاکیدات و دستور موکد مقام معظم رهبری مبنی بر ممنوعیت واردات کالاهای مصرفی آمریکایی چگونه خودروهای تولیدی در آمریکا وارد ایران شده است؟

در این رابطه رییس انجمن واردکنندگان خودرو نیز ورود خودروهای تولید آمریکا به ایران را تایید و خاطرنشان کرده که اخیرا شماره‌گذاری حدود ۴۰۰ دستگاه از این خودروها از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی متوقف شده است.

البته فرهاد احتشام‌زاد اظهار کرده که در گذشته برخی خودروهای تولیدی آمریکا که وارد ایران شده‌اند شماره‌گذاری و فروخته شده‌اند. وی از استعلام از وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره قانونی بودن یا نبودن واردات خودروهای تولیدی آمریکا به ایران خبر داده است.


منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

نباید آمریکایی‌ها را به بازار خودروی کشور راه داد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است