Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
نماینده مردم اصفهان تاکید کرد:

ضرورت توجه به ظرفیت‌های تولید داخل در صنعت خودرو

شنبه | ۱۳۹۵/۰۷/۲۴ - ۰۶:۱۳ | کد خبر: CP- ۱۳۱۵ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اجرای قوانین سه‌گانه حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو، ارتقاء کیفیت خودرو و حداکثر استفاده از توان تولید داخلی را متضمن عمل به فرمایش رهبری مبنی بر استفاده از ظرفیت‌های داخلی در صنعت خودروسازی دانست.
به گزارش کار پرس، حمیدرضا فولادگر گفت: در قانون ارتقاء کیفیت خودرو باید استانداردهای 55 گانه رعایت شود؛ علاوه بر آن واردات قطعات خودرو باید با تایید سازمان استاندارد انجام شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: در قانون حداکثر استفاده از توان تولید داخلی نیز، خودروسازان مکلف به استفاده از قطعات و لوازم یدکی تولید داخلی به جای واردات همان قطعات هستند.

وی متذکر شد: بسیاری از شرکت‌های خودروسازی خصوصی داخلی توجهی به قوانین مذکور نکرده و خودرو را با استفاده حداکثری از لوازم و قطعات خارجی تولید و عرضه می‌کنند. با وجودی که این شرکت‌ها خارج از نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارند اما سازمان ملی استاندارد موظف به انطباق استانداردهای تولید با قوانین جاری کشور در این شرکت‌هاست؛ البته از طریق مکانیزم‌هایی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز می‌تواند بر روند فعالیت این شرکت‌ها نظارت داشته باشد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نظارت‌های صنفی و مردمی در سه بخش فروشندگان و خریداران لوازم یدکی و تعمیرگاه‌های خودرو را در استفاده از لوازم یدکی و قطعات ایرانی با کیفیت حائر اهمیت دانست و افزود: توجه جدی به این مسئله موجب استفاده از ظرفیت و توان تولید داخلی در خودروهای داخلی می‌شود.


منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

ضرورت توجه به ظرفیت‌های تولید داخل در صنعت خودرو

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است