Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

خودروسازان بزرگ ۸۰هزار نفر را اخراج می‌کنند!

شنبه | ۱۳۹۸/۰۹/۱۶ - ۰۰:۴۳ | کد خبر: CP- ۱۲۸۱۰ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
تنها آئودی و دایملر از برنامه خود برای اخراج ۲۰ هزار نفر خبر دادند.
به گزارش کارپرس،  تغییر استراتژی خودروسازان به سمت خودروهای الکتریکی و خودران و استفاده بیشتر از روبات‌ها در بخش های تولیدی باعث شده است تا فرصت های شغلی بسیار زیادی در معرض خطر قرار گیرد. تنها در دو هفته اخیر خودروسازهای آئودی و دایملر اعلام کرده اند که ۲۰ هزار نیروی خود در سراسر جهان را اخراج خواهند کرد.

 بررسی های صورت گرفته توسط بلومبرگ نشان می دهد که آمریکا، انگلیس و آلمان کشورهایی هستند که بیشتر در معرض خطر نابودی مشاغل مربوط به گروه خودرویی قرار خواهند گرفت. پیش تر خودروسازان بزرگ دیگری نظیر جنرال موتورز، فورد و نیسان از برنامه ریزی برای تعدیل نیرو خبر داده بودند.

از سوی دیگر افزایش تنش های تجاری و کاهش رشد اقتصادی جهان باعث کاهش تقاضای جهانی برای خودرو نیز شده است و این مساله به عاملی دیگر برای تشدید مشکلات خودروسازان تبدیل شده است. طبق اعلام موسسه " ای اچ اس مارکتس" امسال ۸۸.۸ میلیون خودرو در جهان تولید خواهد شد که شش درصد کمتر از رقم سال قبل خواهد بود. هم چنین پیش‌بینی شده است تعداد خودروهای تولیدی در جهان سال آینده به ۷۸.۹ میلیون دستگاه کاهش یابد که در صورت تحقق، کمترین رقم ثبت شده از سال ۲۰۱۵ خواهد بود.

برنارد ماتس، مدیر گروه " وی دی ای" در برلین ضمن اشاره به مشکلات خودروسازان آلمانی گفت: انتظار می رود سال آینده شرکت های بنز، پورشه و بی.ام.و از تعدیل نیروی بیشتری خبر دهند. حدس ما این است که در یک دهه آینده، ۷۰ هزار فرصت شغلی در بخش خودرو در آلمان از بین برود.

روند تعدیل نیرو تنها محدود به کشورهای غربی نبوده است: چند ماه پیش شرکت های خودروسازی چینی از اخراج ۲۰۰۰ نفر خبر داده بودند و گروه خودرویی نیسان نیز اعلام کرده است به دلیل کاهش هزینه های خود میخواهد در سال های پیش رو ۱۲ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی خود در سراسر جهان را حذف کند.

اگر مجموع تولیدکنندگان خودرو در جهان را به شکل یک کشور درنظر بگیریم، صنعت خودرو در حال حاضر ششمین اقتصاد بزرگ جهانی خواهد بود.




منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

خودروسازان بزرگ ۸۰هزار نفر را اخراج می‌کنند!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است