مجتبی نظری با بیان اینکه دولت سال ها از صنعت خودرو استفاده کرده است و امروز باید با حمایت از این صنعت به رشد آن کمک کند، افزود: بخش عمده ای از سود صنعت خودرو همواره در جیب بانک ها رفته، این در حالی است که در دنیا بانک ها در فروش و ارتقای تولید صنعت خودرو نقش مهمی دارند در ایران بانک ها تنها از سود این صنعت بهره مند شدند و همواره خودروسازان نیز مجبور به پرداخت سود بانکی ناشی از معوقات بانکی شده اند.
او با تاکید بر اینکه تنها راهکار بازگشت صنعت خودرو به رقابت پذیری حمایت دولت در جهت تامین سرمایه است، گفت: امروز رقابت جهانی در صنعت خودرو بسیار سخت است و تنها شرکت های که از توانمندی بالایی در عرصه محصولات نوآور برخوردار هستند می توانند در بازار سهمی داشته باشند.
در یکسال اخیر وزارت صنعت، معدن و تجارت با فراخوان برای تولید قطعات وارداتی به دنبال کاهش وابستگی صنعت خودرو به واردات بوده است. در حال حاضر این صنعت به دلیل اینکه بخشی از مواد اولیه را از طریق واردات تامین می کنند هزینه تمام شده بالایی دارد و اگر این قطعات به وسیله شرکت های دانش بنیان داخلی تامین شود هزینه تولید کاهش می یابد و به تبع آن می تواند به افزایش تیراژ و عرضه نیز کمک کند؛ حال باید دید در آینده چقدر وزارت صنعت به این هدف دست خواهد یافت.
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان