Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

بازار خودرو خالی از مشتری!

دوشنبه | ۱۳۹۸/۰۴/۰۳ - ۰۸:۲۶ | کد خبر: CP- ۱۱۱۷۴ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
رییس اتحادیه نمایشگاه داران گفت:به دلیل نبود خریدار در بازار، خریدار واقعی می تواند به قیمت هایی مناسبت از قیمت عرف بازار نسبت به خرید خودرو اقدام کند.
به گزارش کار پرس، سعید موتمنی افزود: بازار خودرو در حال حاضر اصلا با رشد قیمت روبرو نیست و برخی با جوسازی تلاش دارند قیمت‌ها را بالا ببرند. به گفته وی در ۱۰ روز گذشته قیمت ها روندی کاهشی را طی کرده اند و برخی از خودروهای مونتاژی البته با افزایشی اندک مواجه بوده اند.

وی گفت: وقتی مشتری در بازار نیست،کسی نمی‌تواند منتظر افزایش قیمت باشد، تا چند ماه قبل مشتری در این بازار صف کشیده بود اما در حال حاضر کسی خودرو نمی‌خرد و سرمایه گذاران در حال خروج از بازار هستند.

این فعال بازار تاکید کرد:البته باید تاکید کنم که انتشار تصاویری در خصوص دپوی انبوهی خودرو در پارکینگ‌های شرکت‌های خودروساز خود تاثیر مهمی بر وضعیت بازار به جا گذاشت و سبب شد مردم متوجه شوند بازار خودرو چندان هم داغ نیست.

وی گفت: سوددهی در بازار خودرو به آخر رسیده و خریداران می دانند دیگر زمان خرید خودرو و فروش آن با قیمت‌های بالاتر گذشته است.

او در پاسخ به این سئوال که چرا قیمت پراید از ۵۱ میلیون تومان بار دیگر بالاتر رفت، گفت: در بهترین حالت اگر مشتری پیدا کنید نمی توانید پراید ۱۱۱ را به قیمت ۴۵ تا ۴۷ میلیون تومان بالاتر بفروشید و مطمئن باشید کسی به قیمت ۵۱ میلیون تومان پراید ۱۱۱ را نمی‌خرد.

موتمنی گفت: نمایشگاه داران نیز به قیمت بیشتر از ۴۹ میلیون تومان این خودرو را نمی‌فروشند. به گفته وی قیمت پژو ۴۰۵ به ۸۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

این فعال بازار افزود: پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نیز به ۸۵ میلیون تومان و پراید ۱۳۱ حدود ۴۵ میلیون تومان رسیده است.

او با اشاره به اینکه برخی سیگنال‌های منفی مبنی بر اینکه خودروسازان در حال ورشکستگی هستند و یا اینکه خودروها با ضرر در بازار فروخته می شوند، عامل رشد قیمت می شود. وی گفت: اگر خودروسازان روند تحویل خودروها را سرعت دهند و به تعهدات خود پایبند باشند، بی تردید حباب خودرو سریع تر از پیش بینی ها خواهد ترکید.

وی همچنین نسبت به انتشار برخی اخبار مانند اعلام قیمت تمام شده برخی خودروها از سوی مسئولان یا نمایندگان مجلس، همچنین ورشکستگی شرکت‌هایی که پول‌هایی از مردم گرفته بودند انتقاد کرد و گفت: این گونه اخبار با ایجاد موج منفی، بر التهاب بازار می‌افزاید.



منبع: خبر آنلاین

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

بازار خودرو خالی از مشتری!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است