Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

بی کیفیتی قطعات خودرو و افزایش مراجعه به تعمیرگاه

پنج شنبه | ۱۳۹۸/۰۲/۱۹ - ۰۱:۲۴ | کد خبر: CP- ۱۰۶۸۷ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران گفت: کیفیت پایین برخی قطعات خودرو سبب افزایش مراجعه مردم به تعمیرگاه ها شده است.
به گزارش کارپرس،در پی برخی تماس های مردمی در خصوص افزایش مراجعه مجدد به تعمیرگاه های خودرو پس از انجام تعمیرات، رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران روز چهارشنبه با تایید این مشکل به ایرنا گفت: به طور مثال دیسک صفحه و کلاچ خودرو که انتظار می رود دست کم 2 سال در یک خودرو کار کند، اکنون به علت کیفیت پایین لوازم موجود در بازار عمری به مراتب کوتاهتر دارد و از خدمات پس از فروش هم هیچ خبری نیست.

«علیرضا نیک آئین» اظهار داشت: کیفیت پایین و تقلبی بودن برخی قطعات به دلیل «زیرپله ای» بودن آنهاست؛ یعنی برخی با بازسازی و رنگ کردن قطعات دست دوم و بسته بندی مجدد، این لوازم را روانه بازار می کنند.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران ادامه داد: برخی دیگر از این قطعات بی کیفیت یا کم کیفیت از دیگر کشورها با آرم، لوگو و نشان تجاری شرکت های بزرگ وارد می شود و نظارتی بر آنها نیز وجود ندارد.

به گفته وی، این روزها دامنه مشکلات در کشور آن قدر زیاد شده که مسئولان وزارت صنعت، گمرکات، تعزیرات، سازمان استاندارد و غیره در عمل، نیرو و توان کافی برای نظارت بر همه مشکلات و بخش های مختلف بازار را ندارند.
نیک آئین، همچنین از ایجاد خلاء و کمبود در بازار لوازم یدکی خبر داد و گفت: به دلیل تاکید خودروسازان بر رساندن قطعات به خطوط تولید و ارسال قطعات تولید شده به آن سمت، در عمل شاهد کمبود لوازم یدکی در بازار هستیم.

* قطعه سازان قادر به تامین نیاز بازار هستند

در این زمینه، «رضا رضایی»، عضو انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان به ایرنا گفت: امروز در شرایط جنگ اقتصادی به سر می بریم و هر روز محدودیت های جدیدی بر اقتصاد و کشور تحمیل می شود.
وی افزود: در این شرایط باید مراقب سوء استفاده کنندگان باشیم تا شاهد گسترش قطعات بی کیفیت و تقلبی در بازار نباشیم.

رضایی خاطرنشان کرد: اکنون OEMها در صورت مهیا شدن شرایط به ویژه نقدینگی مورد نیاز، قادر به تولید سایر لوازم یدکی و قطعات (به جز قطعات High Tech) برای تامین بازار داخل هستند.

 OEM مخفف Original Equipment manufacture یا همان شرکت های تولیدکننده یک قطعه است که به طور مثال پس از مذاکره با یک خودروساز مادر و عقد قرارداد متعهد می شود با نام آن خودروساز برایش قطعه با بالاترین کیفیت و استاندارد تولید کند.

رضایی تاکید کرد: در این زمینه انجمن های قطعه سازان و تعمیرکاران باید با برگزاری نشست به بررسی وضع بازار، مشخص کردن کمبودها و ارائه سفارش به OEM ها برای تامین نیازها بپردازند.

وی ابراز امیدواری کرد که با تشدید نظارت ها در بازار، از تولید و توزیع قطعات بی کیفیت به ویژه قطعات حساس خودروها از جمله قطعات موتوری، قوای محرکه و سیستم تعلیق که با ایمنی و جان مردم در ارتباط است، جلوگیری شود.

 آمارها نشان می دهد نزدیک به هزار و 200 قطعه ساز در زنجیره تامین داخلی حضور دارند که توانمندسازی آنها و رفع موانع تولید می تواند سبب تقویت گوشه ای از نیاز بازار به کالاهای ایرانی شود.



منبع: ایرنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

بی کیفیتی قطعات خودرو و افزایش مراجعه به تعمیرگاه

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است