Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

دو صدایی در ماجرای فروش خودروسازان

چهارشنبه | ۱۳۹۸/۰۲/۱۱ - ۰۰:۴۵ | کد خبر: CP- ۱۰۶۰۴ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
در شرایطی دیروز خبر رسید کمیته خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت سهم فروش فوری از تولید خودرو را ۱۰ درصد افزایش داده که همزمان یک مقام مسوول در این وزارتخانه تاکید کرده فروش خودروسازان (چه فوری و چه پیش‌فروش) باید متوقف و آنها تعهدات معوق خود را اجرایی کنند.
به گزارش کارپرس،طبق اعلام وزارت صنعت، خودروسازان از این پس می‌توانند ۳۰ درصد از تولید خود را به فروش فوری اختصاص دهند و به‌نظر می‌رسد این تصمیم در راستای کاهش التهاب اخیر بازار گرفته شده است. با این حال یکی از مقامات مسوول در وزارت صنعت که نخواسته نامش فاش شود به خبرگزاری تسنیم گفته است فروش فوری‌ها و پیش‌فروش‌ها باید در راستای عمل کردن خودروسازان به تعهدات معوق به حالت تعلیق دربیاید. وی تاکید کرده که ایران‌خودرو و سایپا نزدیک به ۷۸۰ هزار تعهد معوق دارند، تعهدی که هم به سال گذشته مربوط می‌شود و هم امسال.

با توجه به مخالفان و موافقان تصمیمات وزارت صنعت، به‌نظر می‌رسد به نوعی با یک دو صدایی در حوزه فروش خودرو مواجه هستیم. وزارت صنعت می‌خواهد با افزایش سهم فروش فوری، التهاب بازار را کاهش دهد، حال آنکه منتقدان می‌گویند این اقدام موثر نبوده است. خودروسازان از اواخر سال گذشته و به دستور وزارت صنعت، فروش‌های فوری‌ روزانه را در دستور کار خود قرار دادند و طی روزهای گذشته از سال‌جاری نیز این روند ادامه دارد، با این حال التهاب بازار کم نشده و قیمت‌ها بالاتر نیز رفته‌اند.

از همین‌رو برخی معتقدند بهتر است فروش خودروسازان متوقف و تمرکز آنها به اجرای تعهدات معوق معطوف شود.با توجه به آنکه فروش فوری و پیش‌فروش اصلی‌ترین راه جذب نقدینگی خودروسازان به‌شمار می‌رود و وزارت صنعت نیز روی قیمت خودرو حساس است، احتمالا روند فروش شرکت‌های خودروساز همچنان ادامه خواهد داشت و این یعنی، ایجاد تعهدات بیشتر.




منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

دو صدایی در ماجرای فروش خودروسازان

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است