نگاهی به آمار تصادفات نوروز ۹۸

شنبه | ۱۳۹۸/۰۱/۰۳ - ۱۶:۲۲ | کد خبر: CP- ۱۰۳۱۴ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
متاسفانه هرساله آماری در خصوص تصادفات جاده ای در تعطیلات نوروزی منتشر می شود که تعدادی از هموطنان عزیزمان را به کام مرگ می کشاند و سال نو را برای خانواده های ایشان تلخ می کند.
به گزارش کارپرس، در همان سه روز ابتدایی آغاز سفر های نوروزی حدود 121 نفر از هموطنان ما بر اثر تصادفات جاده ای جان خود را از دست دادند و 2800 مصدوم راهی بیمارستان ها شدند . متاسفانه این آمار همچنان رو به افزایش است.
 
پلیس راهور، اوراژنس، امداد خودرو، نمایندگی های مجاز، بیمارستان ها و تمام گروه های امداد رسان بصورت شبانه روزی در حال ارائه خدمات به مسافران نوروزی هستند تا علاوه بر کاهش تصادفات مسیر را برای انجام سفر هموار سازند اما فقط این کافی نیست خود ما هم باید نکات مهمی را رعایت کنیم تا علاوه بر سلامتی سفر خود به دیگران نیز آسیب نزنیم.
 
رعایت نکات ایمنی در هنگام رانندگی و همچنین اطمینان از سلامت خودرو و سیستم های مختلف آن می‌تواند در کاهش این آمار نقش مهمی داشته باشد.
 
مهمترین رکن یک رانندگی ایمن علاوه بر رعایت قوانین، فرهنگ صحیح رانندگی است مسئله مهمی که متاسفانه در هنگام صدور گواهینامه به آن اشاره نمی‌شود در بسیاری از موقعیت ها هنگام رانندگی مواردی وجود دارد که شاید در طول سالها پشت فرمان نشستن فقط یک بار برای افراد اتفاق بیافتد و در این نقطه است که تنها با تکیه بر فرهنگ رانندگی می توان از آن گذشت مواردی که گاها می تواند به یک تصادف، برخورد، نزاع و یا مرگ منتهی شود!
 
فرهنگ رانندگی برای ما متاسفانه موردی گنگ است و هر فردی برداشت خودش را از آن دارد بطور مثال در ترافیک های سنگین جاده ای وقتی برخی خودروها از شانه خاکی به سرعت عبور می کنند علاوه بر ایجاد گرد و خاک و عدم رعایت حقوق دیگران ممکن است باعث عصبانیت رانندگان دیگر شوند و همین عصبانیت می تواند نقطه آغاز یک اتفاق بد، از شروع یک نزاع گرفته تا عدم تمرکز در رانندگی و ایجاد یک موقعیت خطرناک شود.
 
مهمترین فرهنگ رانندگی که می تواند بسیاری از مشکلات و تصادفات را مرتفع سازد درک متقابل راننده‌ها از موقعیت یکدیگر است به‌نحوی که کافیست در هنگام رانندگی با این دید پیش برویم که باید در هنگام رانندگی به یکدیگر کمک کنیم.
 
رانندگان دیگر نیز همانند ما در یک موقعیت مشترک قرار دارند می توان با رعایت حق تقدم ویا اجازه عبور به دیگران ضمن رفع موقعیت های خطرناک علاوه برعدم ورود به فضای متشنج جو را آرام کرد و یک رانندگی سالم لذت برد.
 
با رعایت فرهنگ صحیح رانندگی می توان در کاهش تصادفات جاده ای نقش مهمی را ایفا کرد، به یاد داشته باشید که در خودرو های مقابل و همجوار خانواده ای وجود دارد که همانند شما در سفر هستند.

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

نگاهی به آمار تصادفات نوروز ۹۸

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است