Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
پیروزبخت اعلام کرد:

تولید خودروهای غیراستاندارد از اوایل۹۸ متوقف می شود

یکشنبه | ۱۳۹۷/۱۲/۱۹ - ۰۹:۴۱ | کد خبر: CP- ۱۰۱۸۷ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: اعلام اسامی خودروسازان و جلوگیری از تولید خودروهای غیراستانداردی که نتوانستند استانداردهای ۸۵ گانه را پاس کنند، اوایل سال آینده انجام می شود.
به گزارش کارپرس، «نیره پیروزبخت» افزود: بازرسی از خودروسازان برای آزمون رعایت استانداردهای 85 گانه که از آغاز دی ماه امسال کلید خورده بود، ادامه دارد و قرار نیست به دلیل شرایط خاص تحریم به تاخیر بیفتد.

وی گفت: نگرانی اصلی سازمان ملی استاندارد در این مقوله، مربوط به آن دسته از قطعات خودرویی است که یافت نمی شود یا واردات آنها با وقفه مواجه شده است.
پیروزبخت ادامه داد: همچنین اکنون انجام برخی آزمایش ها در داخل کشور ممکن نیست؛ با این حال آزمایش های که قابلیت اجرا دارند از سوی بازرسان این سازمان پیگیری می شود.

وی تاکید کرد: جمع بندی موارد از سوی کارشناسان در دست بررسی است و به محض قطعی شدن ناتوانی خودروسازان در پاس کردن استانداردهای یاد شده، اطلاع رسانی می شود؛ اما به نظر می رسد با توجه به فرصت اندک باقی مانده تا پایان سال این اطلاع رسانی به سال آینده موکول شود.

پارسال 25 خودرو غیراستاندارد و بی کیفیت از خط تولید خارج شد و تیرماه امسال نیز هشت خودرو به دلیل رعایت نکردن الزام های معیار مصرف سوخت اجازه شماره گذاری از سوی نیروی انتظامی نگرفت.

بازرسی استانداردهای 85 گانه خودرویی مطابق برنامه از پیش اعلام شده سازمان ملی استاندارد، از یکم دی ماه آغاز شد؛ با اجرای این طرح، خودروسازان موظفند یا خودروهای غیراستاندارد و بی کیفیت خود را با این استانداردها منطبق کرده یا آنها را از خط تولید خارج کنند.

جلوگیری از تولید خودروهای بی کیفیت و غیراستاندارد از حدود 15 سال پیش در دستور کار قرار گرفت و در آغاز 11 استاندارد به طور اجباری اعلام شد که پس از مدتی به 63 مورد رسید و اکنون به 85 مورد افزایش یافته است.

علائم و وسایل هشداردهنده‌ شنیداری، وسایل دید غیرمستقیم و نصب آن‌ها، استحکام صندلی‌ها، تکیه‌گاه‌ها و پشت‌سری‌ها، چراغ شب‌نما، قلاب‌های بکسل، چراغ مه‌شکن جلو، چراغ مه‌شکن عقب، سیستم برفک‌زدا و مه‌زدا شیشه جلو و سیستم هشدار انحراف از مسیر از جمله این استانداردهاست.



منبع: ایرنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تولید خودروهای غیراستاندارد از اوایل۹۸ متوقف می شود

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است