Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
کمیسیون اصل ۹۰ تاکید کرد:

خودروسازان به قیمت قراردادهای خود متعهد بمانند

چهارشنبه | ۱۳۹۷/۱۲/۱۵ - ۰۹:۲۳ | کد خبر: CP- ۱۰۱۵۰ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
کمیسیون اصل ۹۰ خودروسازان را مکلف به رعایت قیمت قرارداد های خود با مشتریان کرده و از دستگاه های نظارتی خواست تا از سوء‌استفاده‌ در این حوزه جلوگیری نمایند.
به گزارش کارپرس، داوود محمدی اظهار کرد: بی‌تردید فارغ از مسائلی که باعث افزایش قیمت و تورم ناگهانی شده، دستگاه‌های نظارتی می‌توانند برای جلوگیری از سوء‌استفاده‌ها اقداماتی را انجام دهند. عمده این وظیفه در حال حاضر برعهده سازمان تعزیرات حکومتی است که به عنوان یک مرجع قانونی می‌تواند اعمال نظارت کند. البته دستگاه‌های دیگری مثل قوه قضائیه، سازمان بازرسی و غیره هم می‌توانند در این خصوص ایفای نقش کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ما به عنوان کمیسیون اصل ۹۰ در این باره ورود کردیم البته ما به طرز کار دستگاه‌های دیگر رسیدگی می‌کنیم. مشخصاً در رابطه با خودروسازان چندین جلسه تشکیل شده که ثمرات خوبی هم داشته و خودروسازان مکلف شدند برابر قراردادهای قطعی با مردم و علی‌رغم افزایش قیمت‌ها تعهدات سابق را با همان قیمتی که در قرارداد مقطوع شده بپردازند. آنها مقید شدند هرچه سریع‌تر نسبت به ایفای تعهداتشان اقدام کنند.

محمدی با بیان این‌که «اعمال نظارت دستگاه‌های نظارتی می‌تواند در کاهش مشکلات مردم و جلوگیری از سوء‌استفاده‌ها مؤثر باشد»، یادآور شد: به نظر من اگر تاکنون برخورد قاطعی با تخلفات هم صورت گرفته اثربخشی آن برای مردم مشهود نبوده است. خصوصاً در مورد اقلامی که خیلی هم وابسته به ارز ۴,۲۰۰ تومان یا ارز نیمایی و ترجیحی نیست.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: به نظر من برخوردها باید برخوردهای قوی‌تری باشد از سویی برنامه‌ریزی خوبی هم باید صورت گیرد مثلاً در مورد گوشت و مرغ ما برای تعدیل قیمت اقدام به واردات کردیم ولی توزیع خوبی صورت نگرفت و منزلت مردم خدشه‌دار شد لذا در کنار برخورد قاطع در مقابل تخلفات باید برنامه‌ریزی در مورد شبکه توزیع وجود داشته باشد و نظارت جدی‌تر و دقیق‌تری صورت گیرد که نتیجه‌بخش باشد.

محمدی در پایان خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی خوب دولت برای کنترل گرانی و برخورد با کسانی که می‌خواهند از این وضعیت سوء‌استفاده کنند قطعاً در بهبود اوضاع مؤثر و نتیجه‌بخش است.



منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

خودروسازان به قیمت قراردادهای خود متعهد بمانند

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است