Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
رئیس پلیس راهور تشریح کرد:

اقدامات پلیس برای سفرهای نوروزی

یکشنبه | ۱۳۹۷/۱۲/۱۲ - ۰۷:۵۶ | کد خبر: CP- ۱۰۰۹۰ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
85 درصد تصادفات منجر به فوت و جرح به علت سرعت و سبقت غیرمجاز،‌عدم توجه به جلو و خستگی و خواب‌آلودگی بوده است.
به گزارش کارپرس، رئیس پلیس راهور ناجا گفت: با همکاری سازمان راهداری، وزارت کشور و شهرداری‌ها 3400 نقطه حادثه‌خیز برون‌شهری و 2 هزار نقطه حادثه‌خیز درون‌شهری با علائم و خط‌کشی‌ها آشکارسازی می‌شوند تا کاهش تصادفات را شاهد باشیم.

 سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور ناجا در حاشیه چهاردهمین همایش سراسری رؤسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی سراسر کشور که در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رزمایش طرح نوروزی پلیس روز 22 اسفند در تهران به صورت متمرکز برگزار خواهد شد و از 25 اسفند تا پایان 17 فروردین طرح ویژه ترافیکی سال 98، با حضور همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی با محوریت پلیس انجام خواهد شد.

رئیس پلیس راهور ناجا : آشکارسازی 5400 نقطه حادثه‌خیر در ایام عید نوروز / محرومیت 2500 راننده حادثه‌ساز پرخطر از سفرهای نوروزی

سردار مهری به آمار تصادفات نوروز سال گذشته پرداخت و گفت: 85 درصد تصادفات منجر به فوت و جرح به علت سرعت و سبقت غیرمجاز،‌عدم توجه به جلو و خستگی و خواب‌آلودگی بوده است.

وی افزود: 38 درصد تصادفات جرحی و فوتی در نوروز 97 به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی بوده است. بنابراین از هموطنان درخواست می‌کنیم که برنامه‌ریزی مناسبی برای سفر ایمن داشته باشند و مبدأ تا مقصد را در سفر قلمداد کنند.

وی با اشاره به این مطلب که 60 درصد جانباختگان در نوروز 97 به دلیل وقوع تصادفات در 30 کیلومتری شهرها بوده است، به رانندگان توصیه کرد: در سفرهای نوروزی خود قوانین و مقررات را رعایت کرده و به علائم و خط‌کشی‌ها توجه کنند.

سردار مهری شعار امسال پلیس را پرهیز از خطر، آرامش در سفر عنوان کرد و گفت: پلیس به صورت 100درصد آماده اجرای مأموریت‌ها است.

وی در خصوص رانندگان حادثه‌ساز پرخطر گفت: امسال حدود 5 هزار تصادف منجر به فوت داشته‌ایم که اگر بخواهیم اینگونه حساب کنیم که نصفی از رانندگان در این قضیه مقصر بوده‌اند می‌توان گفت که برای کنترل این دسته از رانندگان حادثه‌ساز پرخطر با هماهنگی قوه قضائیه حدود 2500 نفر از این راننده‌ها علاوه بر اعمال قانون از سفر در تعطیلات باز خواهند ماند.

سردار مهری در خصوص تجهیز ناوگان پلیس خاطرنشان کرد: بنابر تدبیر سردار اشتری و قولی که آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در این برنامه اعلام کرده‌اند ان‌شاءالله تقویت پلیس راهور از نظر خودرویی و انسانی در اولویت است.


منبع: خبرگزاری فارس

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

اقدامات پلیس برای سفرهای نوروزی

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است