Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی:

زمان اجرای استاندارد های ۵۳ گانه فرا رسیده است

شنبه | ۱۳۹۷/۱۲/۱۱ - ۱۱:۴۹ | کد خبر: CP- ۱۰۰۸۰ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا بر ضرورت تخصیص اعتبارات ویژه‌ برای کاهش نقاط حادثه خیز و اصلاح این نقاط تاکید کرد.
به گزارش کارپرس، سردار تقی مهری با سخنرانی در چهاردهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا که پیش از ظهر امروز (شنبه) در ستاد مرکزی ناجا برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش که هر ساله برگزار می‌شود، اعلام برنامه‌ها و اولویت‌های سال ۹۸ ، هماهنگی برای اجرای هر چه‌ بهتر طرح نوروزی و آسیب شناسی ماموریت‌ها و اقدامات در سال گذشته است که امیدواریم تاثیرات آن مشهود باشد.

وی با بیان این که بر اساس اعلام پزشکی قانونی ۷۵ درصد از کشته شدگان حوادث رانندگی در جاده‌های برونشهری جان خود را از دست داده‌اند، در این باره توضیح داد: ۲۷ درصد از کشته‌های امسال نیز در نقاط حادثه خیز جان خود را از دست داده‌اند که امیدواریم اعتبارات ویژه‌ای برای اصلاح و رفع این نقاط حادثه خیز پیش‌بینی شود. ضمن این که برابر برنامه چهارم توسعه باید از میان ۵۴۰۰ نقطه حادثه خیز در جاده‌های کشور ۳۴۰۰ نقطه آن در طول این برنامه اصلاح شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با تاکید بر این که باید نقاط حادثه خیز آشکار سازی شده و هشدارهای لازم در مورد آن به شهروندان و رانندگان داده شود، خاطر نشان کرد: طرح نوروزی امسال از ۲۵ اسفند ماه آغاز شده و تا ۱۷ فروردین ماه ادامه‌ خواهد داشت. در این زمینه باید همه دستگاه‌ها پای کار بیایند تا تصادفات و تلفات ناشی از تصادفات رانندگی کاهش بیابد. در نوروز سال گذشته ۱۰۳۴ نفر در تصادفات جان خود را از دست داده‌اند که امیدواریم امسال این آمار کاهش یابد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر این که باید استانداردهای ۵۳ گانه خودروها ارتقاء یابد، در این رابطه اظهار کرد: امیدواریم که شورای عالی راهبری کاهش تصادفات با ریاست رییس جمهور و یا معاون اول رییس جمهور تشکیل شود.

مهری با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه جهادی کاهش جانباختگان حوادث رانندگی در پلیس راهور، اضافه کرد: برابر برنامه ششم باید به ازای ۱۰ هزار وسایط نقلیه، شمار جان باختگان حوادث رانندگی ما ۳۰ درصد کاهش داشته باشد که امیدواریم با همراهی تمامی دستگاه‌ها به این امر دست یابیم.

وی در پایان صحبت‌های خود در این همایش با اشاره به دوربین‌های نصب شده در جاده‌ها نیز، خاطر نشان کرد: در حال‌ حاضر ۲۰۰۰ دوربین ثبت تخلفات در جاده‌ها نصب شده است، اما نیاز ما بیش از ۶۰۰۰ دوربین است که امیدواریم این دوربین‌ها هر چه‌ سریع‌تر در اختیار ما قرار گیرد.



منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

زمان اجرای استاندارد های ۵۳ گانه فرا رسیده است

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است