Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

تولید باتری خودرو های الکتریکی توسط تویوتا و پاناسونیک

دوشنبه | ۱۳۹۷/۱۱/۰۱ - ۱۶:۱۲ | کد خبر: CP- ۹۵۵۳ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
شرکت های ژاپنی تویوتا و پاناسونیک ضمن عقد قرارداد همکاری قصد دارند باتری مخصوص خودرو های الکتریکی تولید کنند.
به گزارش کارپرس، بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

بنابراین بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند.

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

به نظر می‌رسد که شرکت‌های چینی رقیب موجب شده‌اند شرکت‌های ژاپنی به تکاپو بیفتند و در رقابت تنگاتنگی با آنها تصمیم بگیرند که به تولید انبوه محصولات و باتری‌های مخصوص خودروهای برقی و الکتریکی بپردازند و در این عرصه از آنها عقب نیفتند .

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

حالا دو شرکت ژاپنی تویوتا و پاناسونیک تصمیم گرفته اند که با عقد یک قرارداد همکاری جدید و جوینت ونچر در سال آینده میلادی به تولید انبوه باتری های مخصوص خودروهای برقی و الکتریکی بپردازند.

این در حالیست که چندی پیش نیز اخبار و گزارش های دیگری در رسانه ها منتشر شده بود که نشان می داد آلمان نیز در این زمینه سرمایه گذاری کلانی کرده و خودروسازانی همچون شرکت دایملر می خواهند باتری های قدرتمندی را به مرحله تولید برسانند که در خودروهای برقی و الکتریکی طراحی و توسعه داده شده آنها بکار گرفته شود و بدین ترتیب از نیاز و وابستگی خود به شرکت های چینی تولیدکننده باتری بکاهند.

به گفته منابع آگاه به نقل از رویترز، ۵۱ درصد از سهام این جوینت ونچر  به شرکت تویوتا موتورز و باقی آن نیز به پاناسونیک تعلق دارد.

باتری های تولید شده توسط این جوینت ونچر قرار است در اختیار خودروسازان ژاپنی نظیر تویوتا، مزدا و سوبارو قرار بگیرد تا آنها بتوانند به تولید انبوه خودروهای برقی و الکتریکی جدید بپردازند.

دولتهای بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتا تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدودا دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.


منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تولید باتری خودرو های الکتریکی توسط تویوتا و پاناسونیک

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است