کاهش شدید فروش خودروهای برقی تسلا در چین

چهارشنبه | ۱۳۹۷/۰۹/۰۷ - ۰۹:۴۰ | کد خبر: CP- ۸۸۲۰ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
فروش خودروهای برقی ساخت تسلاموتورز در چین در ماه اکتبر سال جاری میلادی به طرز چشمگیری کاهش پیدا کرد.
به گزارش کارپرس، به نظر می‌رسد که نتایج و تبعات منفی جنگ تجاری میان ایالات متحده آمریکا و چین به تدریج بر روی صنعت خودروسازی تاثیرگذار واقع شده است چراکه آمارهای منتشر شده توسط شرکت آمریکایی تسلاموتورز نشان می‌دهد که فروش خودروهای برقی و الکتریکی مدل های مختلف تسلا در چین ۷۰ درصد کاهش یافته است که این امر می‌تواند برای این خودروساز جاه طلب آمریکایی خبر ناخوشایندی به شمار رود.

به گفته یکی از مقامات رسمی در انجمن خودرو در چین، آمارها گویای سقوط میزان فروش خودروهای تسلا در اکتبر ۲۰۱۸ در چین است که یکی از بزرگترین تبعات منفی افزایش تعرفه های گمرکی متقابل میان چین و ایالات متحده آمریکا  و جنگ تجاری است.

در اوایل سال جاری میلادی بود که تسلاموتورز با مقامات شانگهای به توافقی در خصوص احداث و راه‌اندازی یک کارخانه اختصاصی تولید خودروهای تسلا دست یافتند که این نخستین کارخانه این خودروساز خارج از خاک ایالات متحده آمریکا بود. این شرکت بزرگ و جاه طلب با یک سرمایه گذاری دو میلیارد دلاری کارخانه گیگافاکتوری خود را در چین راه اندازی کرد و حالا به نظر می‌رسد که باوجود تلاش‌های بسیاری که به منظور دور زدن قانون افزایش تعرفه‌های گمرکی و کاهش آثار جنگ تجاری میان چین و آمریکا انجام داده است، نتوانسته است عملکرد موفقیت‌آمیزی را از خود به نمایش بگذارد و فروش محصولاتش در این کشور که یکی از بزرگترین بازارهای خرید و فروش در جهان محسوب می‌شود، به بن بست خورده است.

بر اساس گزارش رویترز، چندی پیش اخبار دیگری نیز منتشر شده بود که نشان می‌داد شرکت‌های خودروسازی چین با حمایت دولت این کشور، قصد دارند بازار خودروهای برقی و الکتریکی را از انحصار تسلاموتورز آمریکا درآورده و بدین ترتیب سرمایه گذاری‌های کلانی را در زمینه توسعه وسائل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست جذب کرده اند. هرچند که به عقیده تحلیلگران و کارشناسان فعال در حوزه خودرو، تاثیرات این سرمایه گذاری و تلاش شرکت‌های چینی به این زودی مشخص نخواهد شد ولی به نظر می‌رسد که یکی از عوامل تاثیرگذار در کاهش چشمگیر فروش خودروهای برقی تسلا در اکتبر ۲۰۱۸ میلادی همین مساله بوده است و پیش بینی می‌شود بسیاری از مردم و شهروندان تا زمان معرفی و عرضه خودروهای برقی چینی منتظر بمانند.

تسلاموتورز روز سه شنبه در پاسخ به سوال گزارشگران در خصوص موضوعات مربوطه و کاهش فروش خودروهای برقی تسلا در چین خودداری کرده است.

در سالهای اخیر بسیاری از خودروسازان مشهور در جهان به سمت و سوی طراحی، توسعه و تولید انبوه خودروهای برقی، پاک و دوستدار محیط زیست روی آورده و در این زمینه سرمایه گذاری های کلانی را اختصاص داده اند. دولت بسیاری از کشورهای جهان نیز با ارائه طرح های حمایتی و تشویقی و همچنین تسهیلات به شهروندان سعی دارند مشتریان خودرو را به سمت و سوی خریداری خودروهای برقی و پاک سوق دهند.




منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

کاهش شدید فروش خودروهای برقی تسلا در چین

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است