Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

اطمینان بیش از حد دلیل تصادفات خودروهای خودران

شنبه | ۱۳۹۷/۰۸/۱۹ - ۰۹:۲۷ | کد خبر: CP- ۸۵۷۲ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
در سال ۲۰۱۸ تصادف‌های زیادی در رابطه با سیستم رانندگی هوشمند تسلا گزارش شده که دلیل آنها دست بالا گرفتن قابلیت‌های سیستم‌های کمک نیمه‌خودران، توسط رانندگان بوده است.
به گزارش کارپرس، کارشناسان بر این باورند که اتکای زیاد به هدایت خودران سطح ۲ در خودروهای هوشمند، بسیار خطرناک است؛ در همین زمینه، تیمی از محققان استرالیایی در تلاش هستند تا به‌عنوان بخشی از تحقیق در مورد توجه راننده و خودروهای نیمه‌خودران، میزان این خطر را ارزیابی کنند. به‌عنوان بخشی از این تحقیق، واکنش رانندگان در زمان وقوع حوادث غیرمنتظره به همراه سیستم اتوپایلوت تسلا بررسی شده است.
 
یافته‌های اولیه نشان می‌دهند که بین واکنش راننده در زمانی که هدایت خودرو کاملا بر عهده فرد است و زمانی که سیستم اتوپایلوت روشن است، تفاوت قابل‌توجهی وجود دارد. در این تحقیق که رانندگان پشت فرمان مدل S تسلا در مرکز تست کانبرا قرار گرفته بودند، مدتی با تکیه بر سیستم کمک اتوپایلوت و مدتی بدون آن به هدایت خودرو پرداختند.
 
زمانی که آنها در خودرو بودند، علامتی به‌صورت پی‌در‌پی به رانندگان هشدار می‌داد که از برخورد با مانعی خیالی ممانعت کنند. این در حالی است که زمان واکنش در مدتی که راننده هدایت خودرو را به عهده داشت، بین ۵/ ۰ تا ۵/ ۱ ثانیه بود. این زمان در هنگام استفاده از سیستم اتوپایلوت به ۵/ ۳ ثانیه می‌رسید. همچنین احتمال حواس پرتی راننده به جاده در زمان استفاده از اتوپایلوت دو برابر بیشتر از زمانی بود که این سیستم خاموش است.


منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

اطمینان بیش از حد دلیل تصادفات خودروهای خودران

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است