Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

ترامپ خودروسازی آمریکا را پرمصرف می کند!

دوشنبه | ۱۳۹۷/۰۵/۱۵ - ۰۷:۵۷ | کد خبر: CP- ۷۴۲۰ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
روز پنج‌شنبه دولت ترامپ پیش‌نویس طرحی را ارائه کرد که به موجب آن الزام خودروسازان برای ساخت خودروهایی با استانداردهای سوخت بالاتر لغو خواهد شد. در زمان دولت باراک اوباما، «سازمان حفاظت محیط‌زیست (EPA)» و «وزارت حمل‌ونقل» آمریکا الزاماتی در خصوص مصرف سوخت خودروهای جدید تعیین کرده بودند (اینکه خودروهای جدید مجاز به مصرف چه مقدار سوخت در هر مایل هستند).
به گزارش کارپرس، براساس این قانون، خودروسازان آمریکایی ملزم هستند از سال ۲۰۲۰ خودروهایی بسازند که به‌طور میانگین ۹/ ۳۶ مایل(۳/ ۵۹ کیلومتر) را با استفاده از یک گالن سوخت طی ‌کنند. این خودروسازان همچنین باید هر ساله کارآیی سوخت خودروهای تولیدی خود را بهبود بخشند و الزام ۳۵ مایل را به ۴/ ۵۱ مایل (۷/ ۸۲ کیلومتر) برای هر گالن (۷۸/ ۳ لیتر) تا سال ۲۰۲۵ برسانند. در این باره طرح جدید دولت ترامپ با حذف این الزامات،‌ سال‌ها تلاش‌های دولت را برای کاهش جایگاه‌های سوخت و انتشار گازهای آلاینده و مضر و همچنین یکی از سلاح‌های دولت فدرال در مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی را بی‌اثر خواهد کرد.
 
این طرح قرار است الزامات مصرف سوخت سال ۲۰۲۰ را حداقل برای ۵ سال (تا ۲۰۲۵) به حالت تعلیق درآورد. به عقیده منتقدان ازآنجاکه خودروسازان آمریکایی در حال آماده شدن برای ارائه مدل‌هایی جدیدی با مصرف سوخت پایین‌تر هستند، نهایی شدن این طرح می‌تواند صنعت خودروی آمریکا را سردرگم کند. به گفته این منتقدان نتیجه چنین طرحی در نهایت هوای آلوده‌تر و نرخ بالاتر مرگ‌ومیر و بیماری‌های ناشی از آلودگی هوا خواهد بود. به‌علاوه پیش‌بینی می‌شود ایالت کالیفرنیا و  ۱۶ ایالت دیگر که استانداردهای مصرف سوخت ویژه خود را دارند، به‌طور قانونی با این طرح ترامپ مخالفت کنند.

اوایل سال جاری، دولت ترامپ اعلام کرده بود استانداردهای سوختی جدید و سختگیرانه را از میان بر خواهد داشت. اندرو ویلر، مدیر اجرایی «سازمان حفاظت محیط‌زیست» آمریکا با اشاره به اینکه دولت ترامپ ایمنی بیشتر را توجیه این اقدام خود قرار  داده است، می‌گوید به تعلیق درآوردن این استانداردها موجب افزایش مصرف سوخت می‌شود. دولت ترامپ اعلام کرده است در صورت بهبود کارآیی مصرف سوخت، رانندگان تشویق به رانندگی بیشتر می‌شوند، امری که آنها را در معرض خطرات بیشتر قرار می‌دهد. سناتور ادوارد جان مارکی،‌ سناتور ایالت ماساچوست سنا، نیز می‌گوید تنها برندگان واقعی به تعلیق درآمدن این استانداردها، شرکت‌های سوخت هستند: «تقلیل استانداردهای مصرف سوخت خودروها، تماما در مورد بنزین است.»

در پیش‌نویس دولت ترامپ آمده است اگر خودروسازان مجبور به رعایت الزامات مصرف سوخت نباشند، خودروهای ارزان‌تر - و سنگین‌تر - تولید خواهند کرد، موضوعی که تقاضای مردم را برای خودرو افزایش می‌دهد و ایمنی رانندگان را در خودروهای جدیدی که آلایندگی کمتری دارند تقویت می‌کند. در این پیش‌نویس ادعا شده است در صورتی که خودروها مسافت کمتری را با استفاده از یک گالن سوخت طی کنند (در نتیجه لغو استانداردهای سوخت)، مردم کمتر رانندگی خواهند کرد و خطر تصادفات جاده‌ای کاهش خواهد یافت: «تعلیق استانداردهای سوخت در مقادیر سال ۲۰۲۰، سالانه جان بیش از هزار نفر را نجات خواهد داد!» دیوید زوبی، محقق ارشد در «موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها» می‌گوید در مورد درستی این رقم تردید دارد چرا که  عوامل دیگری وجود دارند که بر مرگ‌ومیر جاده‌ای اثر می‌گذارند (نظیر توافق خودروسازان برای ایجاد «استاندارد سیستم ترمز خودکار ضروری» در تمام مدل‌های بیش از سال ۲۰۲۲).

به عقیده کارشناسان، این منطق که خودروهای سنگین‌تر، ایمن‌تر هستند همواره درست نیست. در آزمایش‌های تصادف نشان داده شده است که خودروهای جدید و سبک‌تر عملکرد بهتری نسبت به مدل‌های سنگین‌تر و قدیمی‌تر دارند. همچنین الزامات وزن خودروها در قانون اوباما و طرح ترامپ چندان تفاوت ندارند. به ادعای صاحب‌نظران  حوزه خودرو، در صورت تصادف خودروهای سنگین و بزرگ با خودروهای کوچک‌تر و سبک‌تر  احتمال مرگ‌ومیر در خودروهای کوچک‌تر افزایش می‌یابد. به‌علاوه خودروهای سبک‌تری که در ساخت آنها از فلزاتی نظیر آلومینیوم، منیزیم، تیتانیوم و فولاد سبک و منعطف استفاده می‌شود، در تست‌های تصادف عملکردی بهتر نسبت به همتایان قدیمی و سنگین خود دارند.

آلان تائوب، استاد مهندسی مواد دانشگاه میشیگان با اشاره به اینکه خودروهای جدید مهندسی بهتری دارند که احتمال تصادف آنها را کاهش می‌دهد، می‌گوید همه می‌خواهند در این خودروهای جدید باشند. فعالان محیط‌زیستی که از دیگر مخالفان طرح ترامپ هستند نیز می‌‌گویند احتمال اینکه در صورت بهبود کارآیی مصرف سوخت خودروها، مردم از خودروهای خود بیشتر استفاده کنند، اندک است.

بر اساس طرح جدید دولت ترامپ، خودروهای جدید باید به‌طور میانگین ۳۰ مایل را با استفاده از یک گالن بنزین طی کنند، استانداردی که تا سال ۲۰۲۶ تغییر نخواهد کرد. در پیش‌نویس ماه آوریل این طرح آمده بود که تعلیق استانداردهای مصرف سوخت اوباما موجب پس‌انداز ۱۹۰۰ دلاری (به ازای هر خودروی جدید) برای مردم می‌شود. در پیش‌نویس نهایی این طرح اما پیش‌بینی این مبلغ تا ۲۱۰۰ دلار  افزایش یافت، مبلغی که به ادعای دولت ترامپ تا سال ۲۰۲۵ به ۲۷۰۰ دلار خواهد رسید.



منبع: دنیای اقتصاد

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

ترامپ خودروسازی آمریکا را پرمصرف می کند!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است