به گزارش کارپرس، خودروسازانی نظیر تسلا و بیامو که به فروش محصولات گرانقیمت برقی و هیبریدیشان در بازار چین وابسته شدهاند، باید برای کاهش قابلتوجه فروش در این بازار آماده شوند. حذف تعرفههای واردات خودروی چین که به تازگی اعمال شده است کمدوام خواهد بود و با اوج گرفتن مناقشات تجاری و اعمال تعرفههای تلافیجویانه از سوی چین اجرای آن عملا متوقف خواهد شد.
سیاستهای ترامپ سبب خواهد شد سالها رایزنی و لابیگری خودروسازان برای حذف تعرفه واردات خودرو از سوی چین ناکام بماند و با اعمال تعرفهها و افزایش قابلتوجه قیمتها، خودروهای لوکس برقی و هیبریدی اروپایی و آمریکایی بازار خود را در این کشور از دست بدهند.
چین اکنون بزرگترین بازار خودروهای برقی و هیبریدی قابلشارژ به شمار میرود و تولیدکنندگان این خودروها برای تحقق اهداف فروش خود به این بازار وابستگی تام دارند.
منبع: روزنامه دنیای اقتصاد
لینک کوتاه:
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان