مالزی توان تولید همه اجزای خودرو را دارد و میتوانیم با شراکت خودروسازان خارجی به این هدف برسیم.» در دوره پیشین نخست وزیری ماهاتیر محمد شرکت خودروسازی «پروتون» بنیان گذاشته شد. با وجود یارانههای دولتی پرشمار و حمایتهای مالی دولت، پروتون عملکرد مناسبی نداشت. این خودروساز در سال ۲۰۱۲ خصوصیسازی شد و هلدینگ چینی «جیلی» نیز سال گذشته نیمی از سهام این شرکت را خرید.
ماهاتیر محمد موفقیت صنعت خودرو ژاپن را در گرو همکاری با خودروسازان بزرگ جهانی، خصوصا شرکتهای توانمند ژاپنی میداند. او گفت: «ما در آغاز راه باید بر فناوریهای خارجی و شرکای خارجی تکیه کنیم تا بعدها بتوانیم تمام فرآیند خودروسازی را با تکیه بر توان داخلی به پیش ببریم.»
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان