Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
نیم نگاه؛

رونمایی‌های دیدنی در نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۸

دوشنبه | ۱۳۹۶/۱۲/۲۱ - ۰۷:۴۹ | کد خبر: CP- ۵۵۴۴ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
نمایشگاه خودرو ژنو یکی از معتبرترین و قدیمی‌ترین نمایشگاه‌های خودرویی در دنیاست که هر سال میزبان شماری از جدیدترین ابرخودروها و لوکس‌ترین تولیدات شرکت‌های خودروسازی است.
به گزارش کارپرس، این نمایشگاه همچنین نخستین محل نمایش بسیاری از خودروهای تازه است. به‌عبارت دیگر بسیاری از خودروسازان، نمایشگاه ژنو را بهترین فرصت و محل برای رونمایی از محصولات جدید خود می‌دانند.امسال هم این داستان مانند سال‌های پیش تکرار می‌شود و در میان رونمایی‌ها برخی از برخی دیگر جذاب‌تر هستند. نمایشگاه امسال در فاصله ۸ تا ۱۸ مارس (۱۷ تا ۲۹ اسفند) در حال برگزاری است و دوره هشتاد و هشتم خود را پشت سر می‌گذارد. بیش از ۱۸۰ غرفه‌دار در این نمایشگاه حضور دارند تا مهم‌ترین و بزرگترین رویداد خودرویی دنیا در سوئیس را با کمک هم برگزار کنند. انتظار می‌رود ۷۰۰ هزار تا یک میلیون نفر از نمایشگاه خودرو ژنو امسال بازدید کنند.
 
این نمایشگاه همچون سال‌های گذشته در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی ژنو در نزدیکی فرودگاه این شهر میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. این رویداد که پیشینه آن به سال ۱۹۰۵ میلادی (۸۴-۱۲۸۳) بازمی‌گردد از نشان‌های سازنده موتورسیکلت میزبانی نمی‌کند و یکی از قوانین آن، حضور خودروها با ۳ چرخ یا بیشتر است. در این نمایشگاه بخش‌ّهای فرعی نیز وجود داند که شامل خودروهای برقی و مصرف‌کننده انرژی‌های نو، طراحی بدنه و مهندسی فنی، تیونرها و خدمات پس از فروش، تولیدکنندگان قطعات و تزئینات، سمینارهای تخصصی نگهداری خودرو و همچنین بخش انیمیشن و جذابیت‌های بصری خواهد بود.گزارش پیش‌رو نگاهی است به جذاب‌ترین رونمایی‌های نمایشگاه ژنو امسال که درحال برگزاری است.

آئودی ای۶ مدل ۲۰۱۹

در ادامه مسیری که آئودی به‌تازگی پیش گرفته و در آن برخی مدل‌ها را بازطراحی کرده حالا نوبت سدان جدید و اندازه متوسط ای۶ است که براساس پلتفرم ام‌ال‌بی اوو فولکس واگن و سازگار با تازه‌ترین سبک طراحی این شرکت طراحی شده است. پیش از این هم آئودی مدل‌های ای۸ و هاچ‌بک ای۷ را بازطراحی کرده بود.تغییر در معماری این خودروها چیزی فراتر از نمونه طراحی جعبه‌ای یا کمتر جذاب دیده‌شده از این خودروساز است که اکنون در مدل‌هایی چون ای۴ یا کیو۷ دیده می‌شود.

کانسپب ب‌ام‌و ام۸ گرن کوپه

 واژه ام در نام ب‌ام‌و اشاره به واژه «موتور» دارد و در واقع سرنام واژه آلمانی «Motoren» است اما حالا ب‌ام‌و توضیح تازه‌ای درباره حرف «ام» دارد. به‌گفته این شرکت حرف ام از حالا به بعد حرف اول واژه آلمان «Mehr» به‌معنی «بیشتر» است. این توضیح تازه را ب‌ام‌و در همایش مطبوعاتی که به مناسبت رونمایی از کانسپت ام۸ گران کوپه در حاشیه نمایشگاه خودرو ژنو امسال برگزار شد، بیان کرد. به‌گفته طراح اصلی این خودرو یعنی آدرین ون هویدونک، این خودرو همچنین یک جنبه جدید از لوکس‌سازی است که به‌شدت ورزشی، عجیب و غریب و متقارن ساخته شده است.

ب‌ام‌و ایکس۴ مدل ۲۰۱۹

با توجه به فروش موفقیت‌آمیز نسل نخست از ب‌ام‌و ایکس۴، نسل دوم این خودرو نیز خیلی زود آمد. این تنها کمی پس از آن بود که ایکس۳ دیگر مدل ب‌ام‌و پس از بازطراحی به بازار عرضه شده بود. ایکس ۴ جدید پایین‌تر، کشیده‌تر و در کناره‌ها پهن‌تر از ۲ مدل پیشین و البته چهارگوش‌تر از ایکس۳ است. ب‌ام‌و ایکس۴ مدل ۲۰۱۹ (۹۸-۱۳۹۷) طوری طراحی شده که به‌راحتی با سبک دیوانه‌کننده فست‌بک (Fast-back) کنار آمده است. فست‌بک به خودروهایی گفته می‌شود که سقفی با شیب ملایم دارند و پیوسته به سمت عقب خودرو پایین می‌آیند به‌طوری‌که سقف و صندوق عقب خودرو دو بخش جدا از هم به‌شمار نمی‌آیند.

لکسوس یوایکس مدل ۲۰۱۹

ترکیب تیم شاسی‌بلندهای لکسوس حالا پنجمین عضو خود را شناخته است. یوایکس مدل ۲۰۱۹ (۹۸-۱۳۹۷) یک کراس‌اوور ساب‌کامپکت است که کمی کوچکتر از نظر اندازه و ارزان‌تر از نظر نرخ در مقایسه با شاسی‌بلند دیگر لکسوس یعنی ان‌ایکس خواهد بود. اگرچه این خودرو در ظاهر کوچک به‌نظر می‌رسد اما سبکی بی‌نظیر در طراحی با ظاهری زاویه‌ای دارد که به‌نظر می‌آید سلاح اصلی لکسوس برای رقابت با مرسدس‌بنز جی‌ال‌ای-کلاس و ب‌ام‌و ایکس۱ است؛ رقابتی که با رکوردشکنی فروش یوایکس در دسامبر ۲۰۱۷ (آذر ۱۳۹۶) آغاز شد.

مرسدس-ای‌ام‌جی جی‌تی ۴ در مدل ۲۰۱۹

نخستین مدل ای‌ام‌جی مرسدس‌بنز، یک خودرو چهار در بود که در نوع خود منحصربه‌فرد به‌شمار می‌آمد و برای مشتریان خاص ساخته شده است. البته به‌تازگی ای‌ام‌جی نشان تجاری جادویی مرسدس‌بنز بوده و همه مدل‌های آن از ساب‌کامپکت ای-کلاس تا شاسی‌بلند جی-واگن توانسته‌اند این خاصیت جادویی بودن را داشته باشند اما تا امروز محصول هدف ای‌ام‌جی همواره خودروهای اسپرت و رودسترهای دو در بوده است. جی‌تی۴ حالا نخستین چهار در از این خانواده است که قرار است به دیگر مدل‌ها بپیوندد.

 کانسپت پورشه میشن‌ای کراس توریسمو

گزارش‌ها درباره مرگ خودروهای سبک واگن به‌شدت بزرگنمایی شده بود و پورشه میشن‌ای کراس توریسمو تازه‌ترین دلیل برای زنده بودن این سبک است. میشن ای‌کراس یک خودرو تمام برقی و آف‌رودی به سبک واگنی است که باوجود بزرگی گفته شده قابلیت دارد در کمتر از ۳/۵ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل در ساعت و در کمتر از ۱۲ ثانیه نیز به سرعت ۱۲۴ مایل بر ساعت برسد. این خودرو برقی حالا در نمایشگاه خودرو ژنو خوش می‌درخشد و توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کرده است.

کانسپت مسابقه‌ای سوپرا جی‌آر تویوتا

سوپرا جی‌آر تویوتا سرانجام در ژنو رونمایی شد؛ کانسپتی که درواقع مسابقه‌ای است و تویوتا قولی برای تولید انبوه آن نداده اما بسیاری در انتظار آن بودند. بنابراین خودرو نمایشی در ژنو به احتمال زیاد از نوع تولیدی نخواهد بود بلکه یک طرح مطالعاتی به شمار خواهد رفت. به‌نظر می‌آید تویوتا سوپرای جدید ۴ نسخه گوناگون خواهد داشت و طرفداران صنعت خودرو از رونمایی‌های آن لذت خواهند برد. عرضه این خودرو در بازی‌های ویدئویی پلی‌استیشن۴ قطعی است اما همچنان مشخص نیست سرانجام این خودرو در حد کانسپت و مطالعاتی باقی می‌ماند یا به مرحله تولید انبوه خواهد رسید.

کانسپت ویزیون آی.دی. فولکس‌واگن

رونمایی جدید فولکس‌واگن در ژنو از خودرویی است که کسی نمی‌تواند پشت فرمان آن بنشیند. البته تنها به این دلیل نیست که این خودرو برای رونمایی صرف در نمایشگاه شرکت کرده بلکه به این دلیل است که محصول تازه فولکس‌واگن به معنی واقعی راننده انسان را نمی‌تواند بپذیرد. این سدان نه پدال دارد، نه چرخی که بچرخد و نه حتی دکمه استارت که بتوان آن را روشن کرد. با این حساب می‌توان محصول جدید فولکس‌واگن را متعلق به نسل آینده دانست؛ نسلی که شاید و تنها شاید روزی از وجود پدال و فرمان در خودرو خنده‌شان بگیرد.



منبع: روزنامه گسترش صنعت

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

رونمایی‌های دیدنی در نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۸

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است