تا سال ۲۰۳۰؛

هند تمام خودروسازانش را برقی می کند!

سه شنبه | ۱۳۹۶/۰۶/۲۱ - ۰۷:۴۸ | کد خبر: CP- ۳۸۲۶ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
دولت هند قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ میلادی، خودروسازان این کشور را موظف کند تا تمامی خودروهای تولیدی را برقی کنند. هند تحت‌تاثیر سیاست‌های جدید اتخاذ شده از سوی مقامات دولتی این کشور، به‌منظور مقابله با معضل آلودگی هوا و کاهش انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای، قرار است تمامی خودروها و وسایل حمل‌و‌نقل تولید شده در هند را برقی کند.
به گزارش کارپرس، یکی از مقامات دولتی هند اظهار کرده که این سیاست جدید تا پایان سال میلادی جاری به اعلام عمومی خواهد رسید.شرکت کامینز (Cummins) که در زمینه ساخت موتور خودرو در هند فعالیت می‌کند، تحقیقات خود را برای سرمایه‌گذاری در تولید خودروهای برقی آغاز کرده است. این در حالی است که شرکت کره‌ای هیوندای موتورز بر سر تامین قطعات خودروهای برقی با کارخانه‌ها و شرکت‌های هندی مذاکره می‌کند.

 آشوک لی لند که سال گذشته یک اتوبوس برقی را تولید کرد نیز با یک استارتاپ هندی موسوم به SUN Mobility برای توسعه تکنولوژی تولید باتری برای خودروها، اتوبوس‌ها و کامیون‌های برقی مشارکت کرده است.آنانت تالالیکار، مدیر شرکت کامینز هند اظهار کرد: «همه ما می‌دانیم تصمیمی که هندوستان مانند بسیاری از کشورهای دیگر، اتخاذ کرده، بسیار چالش‌برانگیز است و با موانعی روبه‌رو است.

به‌عنوان مثال، خودروهای برقی هم‌اکنون قیمت بسیار بالایی دارند؛ زیرا ساخت باتری‌های آنها بسیار گران و پرهزینه تمام می‌شود. دیگر آنکه هم‌اکنون تولید این گونه باتری‌ها در هندوستان صورت نمی‌گیرد. مشکل دیگر آنکه ایستگاه‌های شارژ بسیاری باید در سرتاسر کشور تعبیه شود تا مردم بدون مشکل بتوانند از خودروهای برقی خود استفاده کنند.»

وی اضافه کرد: «البته دولت هند در عملی کردن این سیاست بسیار مصمم و با اراده است و این می‌تواند خبر خوشی برای طرفداران محیط زیست در جهان و هند باشد.»نیتین گادکاری، وزیر حمل‌و‌نقل و جاده در هند روز پنج‌شنبه خطاب به خودروسازان و قطعه‌سازان فعال در هندوستان هشدار داده بود که همه آنها موظف هستند از این پس اقدام به تولید و طراحی خودروهای برقی و یا خودروهای جایگزین کنند و در غیر این صورت با پیامد‌های تغییر سیاست‌های خودرویی روبه‌رو خواهند شد.وی با جدیت خطاب به خودروسازان در هند افزود: «چیزی که معلوم و مشخص است آن که تمامی خودروسازان باید در راستای تغییر سیاست‌های دولتی در خصوص حفظ محیط‌زیست، عمل کنند و این بدین معناست که تمامی خودروها، موتورها و اتوبوس‌های تولیدی باید برقی و الکتریکی باشند. در این امر دولت هند با هیچ کس مذاکره نخواهد کرد و شما موظف هستید این تغییر را اعمال کنید.»

دولت هند در ماه مه سال‌جاری میلادی تصمیم گرفت در یک چشم‌انداز ۱۵ ساله تمامی خودروهای تولیدی در این کشور را برقی و الکتریکی کند و به این منظور ثبت نام خودروهای بنزینی و دیزلی را محدود کرده و به‌ازای آن تسهیلاتی برای خرید بیشتر خودروهای برقی و جایگزین به مردم اعطا کرده است.براساس آمار صنعتی، میزان فروش خودروهای برقی در هند به‌عنوان یک بازار خودروی در حال توسعه نسبت به خودروهای بنزینی و دیزلی بسیار ناچیز است؛ زیرا در سال مالی گذشته بالغ‌بر ۳ میلیون خودروی بنزینی و دیزلی در این کشور به فروش رفته است.

گوئنتر بوچک، مدیر اجرایی شرکت تاتاموتورز عنوان کرد: ماهیندرا و ماهیندرا (Mahindra & Mahindra) در حال حاضر تنها تولیدکننده خودروهای برقی در هندوستان است و ممکن است در سال‌های آتی به شرکت ما (تاتا موتورز) بپیوندد که این موضوع می‌تواند احتمال تولید خودروهای برقی را در پلت‌فرم خط تولید فعلی ما تقویت کند.شرکت کره‌ای هیوندای موتورز نیز که پروژه تولید خودروهای هیبریدی در هند را آغاز کرده، پس از اعلام سیاست‌های جدید دولت هند، اعلام کرده قصد دارد خودروهای برقی کنونی خود را مطابق نیازهای بازار هند تطبیق داده و تولید کند.




منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

هند تمام خودروسازانش را برقی می کند!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است