به گزارش کارپرس، اداره حمل و نقل موتوری آلمان (KBA) با انتشار گزارشی حجم فروش خودروسازان در این کشور طی ماه آگوست را اعلام کرد.
براساس این گزارش، فروش خودروهای جدید در آلمان طی ماه گذشته با کاهش 20 درصدی نسبت به آگوست 2019 به 251 هزار و 44 خودرو رسید.
در حالی که با افت فروش تنها 5 درصدی در ماه جولای به نظر می رسید که بازار خودرو آلمان بحران کرونا را پشت سر گذاشته، اما ثبت کاهش دو رقمی فروش در ماه آگوست یادآور مشکلات سختی است که هم اکنون فراروی بزرگ ترین بازار خودرو اروپا قرار دارد.
در این میان برندهای بزرگ آمار مختلفی را در ماه گذشته به ثبت رساندند به طوری که برخی با رشد قابل توجه فروش نسبت به سال گذشته مواجه شدند و برخی دیگر نیز کاهش فروش را تجربه کردند.
تسلا، ب ام و، نیسان، تویوتا، مینی و فیات از جمله شرکت هایی بودند که در آگوست گذشته شاهد افزایش فروش محصولات شان بودند.
تسلا رشد چشمگیر 454 درصدی را تجربه کرد در حالی که ب ام و با 15 و نیسان با 14 درصد افزایش فروش در رتبه های بعدی قرار گرفتند.
تویوتا، مینی و فیات نیز به ترتیب رشد 8/9، 3/3 و 1 درصدی را به ثبت رساندند.
از طرف دیگر داچیا، پورشه، اپل، سئات، آئودی، سیتروئن، فورد، پژو، اشکودا و فولکس واگن جزو بازندگان فروش در بازار آلمان بودند.
در این بین شرکت رومانیایی داچیا با افت فروش 64 درصد، بزرگ ترین بازنده بازار آلمان لقب گرفت و پس از آن پورشه با افت فروش 50 درصدی، اپل با کاهش 47 درصدی و سئات با افت 40 درصدی در رتبه های بعدی جای گرفتند.
فروش آئودی 35 درصد کاهش یافت در حالی که سیتروئن، فورد، پژو، اشکودا و فولکس به ترتیب افت 28، 26، 25، 20 و 17 درصدی را تجربه کردند.
فروش محصولات هیوندای نیز با کاهش 16 درصدی روبرو شد و در همین حال فروش رنو و میتسوبیشی نیز هر دو 13 درصد کاهش یافت.
مرسدس بنز نیز کاهش 3/7 درصدی فروش محصولات خود را گزارش داد.
در مجموع از ابتدای امسال تا آگوست فروش خودرو در آلمان با کاهش 29 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 1/77 میلیون دستگاه رسید.
منبع: اتوموتیو نیوز
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان