Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

خودرانهای اینتل در آستانه تولد!

پنج شنبه | ۱۳۹۸/۰۸/۱۶ - ۰۸:۳۰ | کد خبر: CP- ۱۲۵۰۱ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
اینتل به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد وارد همکاری در حوزه خودروهای خودران شود.
به گزارش کارپرس، از آنجایی که این روزها فناوری خودروهای خودران از استقبال بی‌نظیری از سوی شهروندان و شرکت‌های فعال در صنعت خودروسازی برخوردار شده‌ است، حالا به نظر می‌رسد شرکت‌های بیشتری درصدد ورود به عرصه فناوری تولید و توسعه خودروهای خودران هستند و در این خصوص اعلام آمادگی کرده‌اند و به نظر می‌رسد که این صنعت در سال‌های آینده بیش از پیش شاهد شکوفایی و رشد باشد.

شرکت اینتل که یکی از بزرگترین تراشه سازان آمریکاست و تاکنون قطعات الکترونیکی مورد نیاز بسیاری از شرکت‌های تکنولوژی همچون اپل را تامین کرده است، به تازگی از برنامه‌های جدید خود برای همکاری در حوزه توسعه و تولید خودروهای خودران خبر داده و سخن گفته است.

با توجه به آنکه در سال‌های اخیر محبوبیت و استقبال از شبکه نسل پنجم اینترنت ۵G در جهان به میزان قابل توجهی افزایش یافته است، کشورهای مختلف با همکاری و عقد قرارداد با شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای معروف سعی دارند که به توسعه و برقراری زودهنگام زیرساخت‌های لازم برای این شبکه اینترنتی بپردازند.

با توسعه شبکه اینترنت 5G بسیاری از شرکت های خودروسازی به فکر همکاری با شرکت های فعال در حوزه تکنولوژی افتاده و به منظور توسعه و تولید وسائل نقلیه خودران قراردادهای جدیدی را به امضا رسانده اند. به عقیده بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری، این همکاری ها قادر خواهد بود به رشد و شکوفایی این صنعت کمک به سزایی کند و حوزه فعالیت شرکت های تکنولوژی و خودروسازی را به یکدیگر نزدیک تر کند.

شرکت آمریکایی اینتل اعلام کرده است که با یک شرکت چینی تولیدکننده خودروهای الکتریکی تحت عنوان Nio به منظور توسعه و تولید تاکسی‌های خودران وارد همکاری و مشارکت شده است.

غول‌های تکنولوژی متعددی در سراسر جهان از جمله تسلاموتورز، اپل و مایکروسافت و همچنین شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه خودروسازی در طول چندسال اخیر تمرکز خود را بر روی توسعه سیستم خودروهای خودران گذاشته‌اند تا به مشتریان و علاقمندان این حوزه اجازه دهند که در سال‌های پیش رو، هر چه سریع‌تر به این فناوری دسترسی پیدا کرده و از امنیت بیشتری نیز در خودروهای خودران برخوردار شوند.

خودروهای خودران با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و پیشرفته‌ای نظیر یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی قادر خواهند بود، بدون نیاز به راننده، در خیابان و جاده‌ها تردد و سرنشینان خود را جابجا کنند.




منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

خودرانهای اینتل در آستانه تولد!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است