به گزارش کارپرس، سازمان صنایع اروپا در گزارشی اعلام کرد که فروش خودرو در منطقه یورو با افزایش ۰۴/ ۰ درصدی نسبت به مه سال گذشته، به ۴۴/ ۱ میلیون دستگاه رسید. در میان برندهای متنوع خودروسازی، شرکتهای لکسوس ۲۶ درصد، بیامو ۱۵ درصد، سیتروئن ۱۴ درصد و تویوتا نیز افزایش ۱۱ درصدی فروش را تجربه کردند. بازندگان این رقابت نیز آلفارومئو با کاهش ۴۹ درصدی، نیسان ۱۸ درصد، جیپ ۱۳ درصد و رنو ۱۰ درصد بودهاند.
میزان فروش در بازار آلمان نیز رشد ۱/ ۹ درصدی را به ثبت رساند. خودروسازان در بزرگترین بازار خودروی اروپا، بستههای تشویقی را برای خرید خودروهای پاک ارائه کردهاند. فولکسواگن و بیامو بسته هفت هزار و ۵۰۰ یورویی را به متقاضیان مدلهای هیبریدی و برقی اختصاص دادهاند. در بریتانیا اما بهدلیل فضای تردید ایجاد شده پیرامون برگزیت و کاهش تقاضا برای خودروهای دیزلی فروش خودرو کاهش ۱/ ۴ درصدی داشت.
منبع: روزنامه دنیای اقتصاد
لینک کوتاه:
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان