Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

همکاری اوبر و دانشگاه کارولینای جنوبی برای افزایش امنیت سفر

یکشنبه | ۱۳۹۸/۰۳/۰۵ - ۱۰:۵۱ | کد خبر: CP- ۱۰۸۶۹ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
موضوع امنیت یکی از چالش‌های پیش‌روی هر سیستم‌ حمل‌ونقلی است. در بین سیستم‌های مختلف حمل‌ونقلی، تاکسی‌های اینترنتی با قابلیت‌هایی مانند رصد آنلاین، بررسی موقعیت مکانی و سوابق رانندگان توانسته‌اند تا حدود زیادی اطمینان خاطر را در بین مسافرانشان فراهم کنند.
به گزارش کارپرس، اما نکته‌ی دیگری که نباید از آن غافل شد این است که بخشی از مسئله تأمین امنیت بر عهده مسافر است که باید با فرهنگ‌سازی و آموزش آن را ارتقا داد. اخیراً پس از آن که یکی از مسافران اوبر به جای خودروی این سامانه به اشتباه سوار ماشین دیگری شد و در این سفر جان خود را از دست داد، این شرکت و همتای دیگرش، یعنی شرکت لیفت، اعلام کردند که برنامه‌های جدیدی برای افزایش امنیت در این سامانه‌ها دارند. این برنامه‌ها علاوه بر تغییراتی که در اپلیکیشن است، بخش آموزش و فرهنگ‌سازی را هم در بر می‌گیرد.

آموزش در دانشگاه

اوبر بعد از این اتفاق اعلام کرد که در یک همکاری با دانشگاه کارولینای جنوبی تلاش دارد آگاهی عمومی در مورد امنیت سفر را افزایش دهد. سخنگوی اوبر در ارتباط با این اتفاق گفت: «ما از سال ۲۰۱۷ تلاش کردیم تا به مردم در مورد شناسایی رانندگان جعلی آموزش دهیم. با تمام وجود از اتفاقی که افتاد متاسف هستیم و همدری عمیق خود را با خانواده این فرد اعلام می‌کنیم.». به نظر می‌رسد اوبر تلاش دارد با برگزاری کمپین‌ها و راه‌اندازی قابلیت‌های جدیدی مثل ارسال پوش نوتیفیکیشن برای مسافران قبل از سوار شدن به خودرو، به افزایش امنیت در ناوگانش توجه نشان دهد. سخنگوی لیفت هم ضمن اشاره به اینکه امنیت جامعه بالاترین اولویت این سامانه است گفت: «برای داشتن قابلیت‌ها و قوانینی که به وسیله آنها بتوانیم از رانندگان و مسافران‌مان حفاظت کنیم به سختی می‌کوشیم.»

قبل از سوار شدن به این نکات توجه کنید:

هر مسافری که از سامانه‌های هوشمند حمل‌ونقل استفاده می‌کند باید قبل از سوار شدن این ۳ نکته را رعایت کند: ۱. کنترل پلاک خودرو ۲. تطبیق مدل و رنگ خودرو ۳. مقایسه عکس راننده در اپلیکیشن با چهره فرد داخل خودرو. این موارد کمک می‌کند تا شما اطمینان حاصل کنید که درست سوار شده‌اید.


منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

همکاری اوبر و دانشگاه کارولینای جنوبی برای افزایش امنیت سفر

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است