Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

بی‌میلی لادا برای حضور در ایران

یکشنبه | ۱۳۹۸/۰۲/۰۸ - ۰۰:۳۷ | کد خبر: CP- ۱۰۵۷۶ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
لادا مهمان جاده مخصوص نخواهد شد. پیش از این اخباری مبنی‌بر حضور این خودروساز روسی در بازار ایران برای همکاری با شرکت پارس‌خودرو در سطح رسانه‌ها منتشر شده بود.
به گزارش کارپرس، این خبرها به تایید فرشاد مقیمی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز رسید. حال آنکه هم‌اکنون شنیده می‌شود که دو طرف مذاکره‌کننده نتوانسته‌اند برای همکاری مشترک توفیقی حاصل کنند؛ بنابراین به‌نظر می‌رسد که حضور این شرکت روسی به‌دلیل آنچه عدم تفاهم دوطرف خوانده می‌شود در جاده مخصوص منتفی است.

بعد از خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌های بین‌المللی، خروج شرکای خارجی تبدیل به چالشی بزرگ برای خودروسازان داخلی شده است. از این رو خودروسازان تلاش می‌کنند تا سرمایه‌گذاران جدید را جایگزین شرکای پیشین کنند. برای دستیابی به این هدف خودروسازان داخلی به‌دنبال سرمایه‌گذارانی هستند که در بازار ایالات‌متحده آمریکا حضور نداشته باشند.

زیرا یکی از مسائلی که سبب خروج شرکای فرانسوی از بازار ایران شد، تلاش برای حضور در بازار آمریکا بود.با این حال حضور شرکت لادا به‌عنوان شریک جدید خودروسازان در دور اول تحریم‌ها هم شنیده شد، اما آن زمان هم در حد حرف باقی ماند و هیچ‌گاه محصولات لادا وارد خطوط تولید شرکت‌های خودروساز داخلی نشد. در دوره اول تحریم‌ها، بازار ایران برای شرکت‌های چینی جذاب شد و آنها توانستند از خلأ حضور فرانسوی‌ها نهایت استفاده را ببرند و برخی از خطوط تولید خودروسازان داخلی را تسخیر کنند.

در شرایط کنونی اما بازگشت تحریم‌ها بار دیگر شرایط را برای حضور سرمایه‌گذاران جدید در بازار ایران فراهم کرده است. این مساله در شرایطی است که چینی‌ها نیز به‌واسطه مشکلات نقل و انتقال‌های بانکی، حضور خود را مشروط به پیدا کردن راهی از طرف ایرانی برای پرداخت پول کرده‌اند. به‌نظر می‌رسد در حال حاضر راه برای حضور کشورهای نوظهوری همچون هند در صنعت خودرو هموار است.

به این ترتیب برخی از شنیده‌ها حکایت از آن دارد که مذکراتی نیز با خودروسازان هندی برای حضور در ایران صورت گرفته است.



منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

بی‌میلی لادا برای حضور در ایران

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است