Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

بزرگترین سازنده خودروهای برقی به دنبال بازارهای فروش جدیدی است

شنبه | ۱۳۹۸/۰۲/۰۷ - ۲۱:۲۷ | کد خبر: CP- ۱۰۵۷۲ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
شرکت BYD که بزرگترین سازنده خودروهای برقی در جهان به شمار می رود، به نظر می رسد که تحت تاثیر کاهش تخصیص یارانه به خریداران این وسائل نقلیه در چین، به دنبال بازارهای فروش جدیدی در جهان است.
به گزارش کارپرس،، شاید شما نیز تصور کنید که بزرگترین تولیدکننده خودروهای برقی در جهان یکی از خودروسازان مشهور جهان نظیر دایملر، بی ام و، جنرال موتورز یا فولکس واگن باشد اما جالب است که بدانید عنوان بزرگترین سازنده و دارنده بیشترین سهم از فروش خودورهای برقی و الکتریکی در جهان ، به یک شرکت چینی تحت عنوان BYD تعلق دارد.

حالا این شرکت چینی که در زمینه تولید خودروهای برقی فعالیت‌های بسیار گسترده‌ای داشته است، به تازگی با معرفی و رونمایی از شش مدل جدید خودروهای برقی و الکتریکی اعلام کرده که به دنبال افزایش سهم خود در بازارهای جهانی است.

بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیش‌تر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

بر اساس گزارش وب سایت asia.nikkei ، چند سال پیش بود که خودروهای برقی از حالت غیرقابل استفاده در نمایشگاه‌های علم و فناوری خارج شده و به بازارهای جهانی فروش خودرو راه پیدا کردند، به گونه‌ای که تحلیلگران و کارشناسان فعال در حوزه خودرو، پیش‌بینی کرده بودند که سال ۲۰۱۸ میلادی، سال شکوفایی خودروهای برقی و الکتریکی است و همانطور هم شد.

با این‌که هم اکنون خودروهای لوکس و باکیفیت برقی و الکتریکی در جهان به شرکت‌های آمریکایی، کره‌ای و اروپایی تعلق دارد که از جمله مهم‌ترین و محبوب‌ترین آن‌ها می‌توان به خودروهای شورولت بولت، فیات ۵۰۰e، کیا سول (Kia Soul) الکتریکی، فولکس واگن ای گلف (e-Golf)، نیسان لیف (Nissan LEAF)، هیوندای آیونیک (IONIQ) الکتریکی، فورد Focus الکتریکی و خودروهای تسلا مدل اس و مدل ۳ اشاره کرد، اما عنوان دارنده بیش‌ترین سهم از فروش خودروهای برقی به یک شرکت چینی به نام BYD اختصاص گرفته است که تنها در سال گذشته موفق شده است ۲۹ هزار دستگاه خودروی پاک و دوستدار محیط زیست را در بازار چین و سایر کشورهای خریدار و علاقمند به فروش برساند و بدین ترتیب رکورد بی‌سابقه‌ای را به نام خود به ثبت برساند.

این خودروساز همچنین به نظر می‌رسد با کاهش سوبسید و یارانه‌های تخصیص یافته به خریداران خودروهای برقی در چین تصمیم گرفته است که وارد سایر بازارهای جهانی شود و بدین ترتیب سهم خود را از بازارهای جهانی فروش خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست افزایش دهد و در عین حال مانع از دست رفتن بازار کنونی خود شود.




منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

بزرگترین سازنده خودروهای برقی به دنبال بازارهای فروش جدیدی است

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است