به گزارش کارپرس، به این ترتیب کاهش فروش خودرو در بزرگترین بازار جهان برای هشتمین ماه متوالی تداوم یافت. سازمان تولیدکنندگان خودرو چین (CAAM)، در ماه فوریه، ۴۸/ ۱ میلیون دستگاه کاهش تولید داشته است. در ماههای ژانویه و دسامبر نیز به ترتیب فروش خودرو برابر ۱۶ و ۱۳ درصد کاهش داشته است؛ اما فروش نسلهای جدید خودرو مانند خودروهای برقی افزایش ۵۴ درصدی در ماه فوریه داشت.
چین در ماههای گذشته با کاهش رونق در اقتصاد خود مواجه بوده که همین مساله از عوامل اصلی افت فروش خودرو در این کشور به حساب میآید. با این حال دولت در نظر دارد برنامه کاهش مالیات خود را اجرایی کند و توسعه زیرساختها را نیز افزایش دهد.
رشد اقتصاد چین در حال حاضر در کمترین میزان خود طی ۳۰ سال گذشته قرار دارد که جنگ تجاری با آمریکا نیز یکی از عوامل مهم آن است.
منبع: روزنامه دنیای اقتصاد
لینک کوتاه:
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان