به گزارش کارپرس، به این ترتیب رشد فروش این بخش در سال ۲۰۱۸ برابر با ۸۰۰ هزار دستگاه نسبت به سال ۲۰۱۷ بوده است. رشد فروش این بخش به این معنا است که اکنون شاسیبلندها و کراساوورها یکسوم از کل فروش خودرو در اروپا را به خود اختصاص دادهاند و به ۳/ ۳۴ درصد از مجموع فروش در قاره سبز دست یافتهاند.
این رقم برای سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۶ به ترتیب ۴/ ۲۹ و ۶/ ۲۵ درصد از بازار بود. مینیونها نیز بزرگترین بازنده سال ۲۰۱۸ بودهاند و فروش آنها ۲۷۳ هزار دستگاه کاهش یافت. فروش خودروهای سواری میانسایز در سال ۲۰۱۸ نیز با کاهشی نیم میلیون دستگاهی روبهرو شد. در این سال همچنین فروش شاسیبلندهای کوچک نیز با پرچمداری «رنو کپچر» و «نیسان قشقایی» رشد فروش ۳۷ درصدی را تجربه کرد.
منبع: روزنامه دنیای اقتصاد
لینک کوتاه:
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان