Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
سرکی در بازار؛

یک پرادو کاکرده تمیز چقدر آب می خورد؟!

پنج شنبه | ۱۳۹۷/۱۲/۱۶ - ۰۸:۱۷ | کد خبر: CP- ۱۰۱۶۶ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
تویوتا پرادو که یکی از انواع تویوتا لندکروزر است در رده SUV های شهری قرار می‌گیرد این خودرو طوری طراحی شده که نه تنها برای مسیرهای شهری بلکه برای مسیرهای آفرود نیز مناسب باشد.
به گزارش کارپرس، در بین شاسی بلندهای تویوتا پس از لندکروزر نام پرادو قرار می‌گیرد. این خودرو در ایران محبوبیت بسیاری دارد. از این رو با وجود افزایش قیمت بی‎سابقه، تویوتا پرادو باز هم طرفداران خود را دارد. کمپانی پرادو برای این شاسی بلند تنومند خود مدل‌های مختلفی را برای کاربردهای مختلف ساخته است. تویوتا پرادو در نسخه‌های 6 سیلندر، 6 سیلندر آفرود، 6 سیلندر آنرود و 4 سیلندر موجود است. مدل 4 سیلندر بیشتر برای مسیرهای شهری مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین اگر قصد خرید تویوتا پرادو را داشته باشید می‌توانید براساس نیاز خود یکی از نسخه‌های آن را انتخاب کنید.

متاسفانه این خودرو محبوب و پرفروش از سال 2014 به بعد به دلیل قوانین جدید گمرکی و ممنوعیت واردات پیشرانه‌های بیش از 2.5 لیتر این خودروهای با کیفیت دیگر وارد ایران نشدند. اما خرید و فروش تویوتا پرادو دست دوم در بازار خودرو ایران هم چنان ادامه دارد. تویوتا پرادو در دو نسل در کشورمان موجود است. البته هر نسل نیز تیپ‌های جداگانه‌ای داشتند. در ادامه به معرفی مختصری از مدل‌های مختلف و نیز قیمت تویوتا پرادو نسل‌های مختلف در بازار ایران می‌پردازیم.

این نسل از پرادو که اولین حضور خود را در ایران تجربه می‌کرد در واقع سومین نسل تویوتا پرادو محسوب می‌شد. این خودرو در ایران در مدل‌های 2 درب و 4 درب موجود است و دو تیپ 4 سیلندر (GX) و 6 سیلندر (VX) برای هر کدام از مدل‌های 2 در و 4 در قابل سفارش می‌باشد. این نسل از تویوتا پرادو با اینکه در بین ایرانیان به شدت محبوب بود اما در بازار جهانی به دلیل ایراداتی که در عملکرد و کیفیت ساخت کابین داشت مورد استقبال زیادی قرار نگرفت. در واقع می‌توان گفت دلیل استقبال شدید مردم ایران در آن سال‌ها از این خودرو، این بود که تویوتا پرادو تقریباً اولین خودرو SUV یا شاسی بلند داخل ایران محسوب می‌شد و همراه خود تب جدیدی را با خود به بازار ایران آورد.

تویوتا پرادو نسل سوم با پیشرانه 4 لیتری برای مدل‌های 6 سیلندر ارائه می‌شد. این موتور توانایی تولید 240 اسب بخار نیرو و 377 نیوتون متر گشتاور را داشت. نکته مثبت در مشخصات فنی این خودرو 2 دیفرانسیل بودن به همراه قفل مرکزی بود. اما نکته منفی آن گیربکس 5 سرعته اتوماتیک بدون تیپ ترونیک است که احتمالاً تعویض دنده با آن کمی آزار دهنده می‌باشد.

مدل‌های 4 سیلندر این خودرو با موتور 2.7 لیتری در بازار ایران موجود هستند. این موتور توانایی تولید 160 اسب بخار نیرو و 250 نیوتون متر گشتاور را دارد. گیربکس آن نیز 5 سرعته دستی و یا 4 سرعته اتوماتیک بود. این نسخه از پرادو قدرت کمتری دارد و بیشتر برای مسیرهای شهری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اگر قصد خرید تویوتا پرادو کارکرده را دارید بهتر است بدانید مدل‌های پرادو دست دوم نسل سوم موجود در ایران اکثراً 4 در هستند. قیمت تویوتا پرادو کارکرده 4 سیلندر نسل سوم بین 300 تا 400 میلیون تومان می‌باشد. برای خرید تویوتا پرادو 6 سیلندر کارکرده نسل سوم نیز باید حدود 500 تا 550 میلیون تومان هزینه کنید.

نسل چهارم پرادو با پکیج کاملی از ویژگی‌های به روز در سال 2010 وارد کشور شد. پرادو برای نام گذاری نسل جدید پرادو تجدید نظرهایی انجام داد. به این صورت که مدل پایه پرادو TXL، مدل فول آپشن دو در آن VX و 4 در VXL نام داشت. برای مدل VX تیپ‌های آفرود و آنرود با ویژگی‌های متمایزی از هم نیز در نظر گرفته شده بود. کروز کنترل هوشمند، دوربین جانبی دو طرف، سیستم کمک حرکت در شیب، کرال کنترل، سیستم صوتی قدرتمندتر JBL از امکانات به روز تر این نسل بود.

نسخه‌های مختلف پرادو نسل چهارم از جمله 6 سیلندر پایه، 6 سیلندر آفرود و 6 سیلندر آنرود در مشخصات فنی تفاوتی باهم نداشتند و تنها تفاوت آن‌ها در امکانات داخل کابین بود. این مدل‌ها با موتورهای 4 لیتری و گیربکس 5 سرعته اتوماتیک با حالت اسپرت در بازار موجود است. این موتور توانایی تولید 271 اسب بخار نیرو و 381 نیوتون متر گشتاور را دارد. نسل چهارم پرادو به صورت 2 دیفرانسیل با قفل مرکزی و قفل عقب ارائه می‌شد.

برای خرید تویوتا پرادو کارکرده نسل چهارم باید حدود 1 میلیارد و 200 تا 1 میلیارد و 400 میلیون تومان هزینه کنید. البته مدل‌های رنگ دار سال 2010 را با مبلغی حدود 900 تا 950 میلیون نیز می‌توانید خریداری کنید.



منبع: اقتصاد آنلاین

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

یک پرادو کاکرده تمیز چقدر آب می خورد؟!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است