Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

سرعت خودروهای ولوو به ۱۸۰ کیلومتر محدود می شود!

چهارشنبه | ۱۳۹۷/۱۲/۱۵ - ۰۷:۴۱ | کد خبر: CP- ۱۰۱۴۱ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
خودروسازی ولوو اعلام کرد که یک محدودکننده سرعت تا ۱۸۰ کیلومتر در ساعت روی تمام خودروهای جدیدش نصب می‌کند.
به گزارش کارپرس، خودروسازی ولوو اعلام کرد که یک محدود کننده سرعت تا 180 کیلومتر در ساعت روی تمام خودروهای جدیدش نصب می‌کند. این خودروساز سوئدی به دنبال افزایش اعتبار خود در زمینه ایمنی و عمل به قولش برای صفر کردن میزان مرگ و میر مسافرانش تا 2020 است.

در حالیکه ولوو پیشرفت هایی برای هدف 2020 خود در صفر کردن مرگ و میر و و صدمات جدی داشته است، ولی هاکان ساموئلسون، مدیرعامل این خودرو سازی گفت که بدون اقدامات مربوط به رفتار راننده نمی توان به این هدف رسید. اس یو وی مدل xc90 این خودرو سازی 212 کیلومتر در ساعت سرعت دارد.

ساموئلسون گفت:« ما دریافتیم که برای پر کردن فاصله بین رفتار راننده و ایمنی خودرو باید بیشتر بر عوامل انسانی تمرکز کنیم». وی جزئیات را بیان نکرد ولی اعلام کرد که مرگ و میر مسافرانش تا حالا هم کم تر از میانگین صنعت بوده است. ولوو هدفش را در 2007 اعلام کرد.

علاوه بر محدود کننده سرعت، ولوو قصد دارد از تکنولوژی کاربرد دوربین های کنترل کننده وضعیت راننده برای جلوگیری از رانندگی آنها هنگام حواس پرتی و مستی استفاده کند. این دو از عوامل اصلی در تصادفات هستند.

این شرکت همچنین به دنبال محدود کننده های سرعتی است که شتاب اتومبیل ها را در مناطق حساسی مثل اطراف مدارس کاهش دهند و می‌خواهد گفتگویی بین خودروسازان و و قانونگذاران راه بیندازد تا در مورد چگونگی استفاده از تکنولوژی برای بهبود ایمنی صحبت کنند.
ولوو که تحت مالکیت شرکت جیلی چین است، سیاست خود را برای محدود کردن سرعت در آستانه نمایشگاه خودروی ژنو اعلام کرد. خودروی الکتریکی جدید این شرکت دومین مدل خود را در ژنو به نمایش می گذارد.

در حالی که خریداران ولوو اغلب این برند را به خاطر ایمنی اش انتخاب می‌کنند، ساموئلسون اعتراف کرد که این محدود کننده سرعت بخشی از بازار آن را در آلمان از بین می‌برد چون رانندگان آلمانی معمولا با 200 کیلومتر در ساعت رانندگی می کنند.

وی گفت:« ما نمی توانیم همه را راضی نگه داریم و باید مشتریان جدیدی به دست آوریم». وی یادآوری کرد کمربند های ایمنی سه نقطه ای هم که اولین بار توسط ولوو در 1959 معرفی شدند، در ابتدا مورد انتقاد شدید قرار گرفتند.

ساموئلسون اظهار داشت به نظر من مشتریان ولوو در آلمان ما را به خاطر اینکه کاری در رابطه با ایمنی انجام داده ایم تحسین خواهند کرد.



منبع: تسنیم

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

سرعت خودروهای ولوو به ۱۸۰ کیلومتر محدود می شود!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است