Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

پونتیاک، رویایی در قلب تاریخ!

دوشنبه | ۱۳۹۷/۱۲/۱۳ - ۰۷:۵۴ | کد خبر: CP- ۱۰۱۰۱ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
بعد از اعلام شرکت جنرال موتورز برای انصراف از تولید خودروهای پونتیاک و تعطیل شدن کمپانی خودروسازی، به‎مرور‎زمان خودروهای این شرکت تبدیل به خودروهای اسقاطی شدند. این موضوع باعث شده که معرفی روند تولید آنها جذابیت بالایی داشته باشد.
به گزارش کارپرس، البته باید بپذیریم که نسل‌های قدیمی آنها در حال حاضر در بازار وجود ندارد و هیچ سهمی در بازار خرید فروش پونتیاک ندارند. اگر بخواهیم تمامی مدل‎های خودروهای پونتیاک را معرفی کنیم باید زمان زیادی به معرفی همین خودروها اختصاص دهیم. اما در عوض به معرفی مدل‌های موجود در بازار خواهیم پرداخت و سعی می‌کنیم که روند تولید آنها از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ به عنوان آخرین مدل را بررسی کنیم.

این خودرو یکی از نسل‌های پیشرفته خودروهای پونتیاک محسوب می‌شود که از نوع سدان یا صندوقدار است. طراحی این خودرو از لحاظ دینامیک مناسب بوده و به همین دلیل به عنوان یک خودروی اسپرت از آن یاد می‌شود. خودروی پونتیاک گراند پری از یک موتور ۶ سیلندر با حجم 3.8 لیتر بهره می‌برد که توانایی تولید ۲۰۰ اسب بخار را دارد. سیستم انتقال حرکت این خودرو از نوع محرک چرخ جلو بوده و جعبه دنده آن به صورت دستی است.

این یکی از جذاب‌ترین و دوست داشتنی‌ترین خودروهای پونتیاک است که به عنوان یک خودروی دونفره از نوع کوپه تولید شده است. طراحی و عملکرد این خودرو به شکلی بود که می‌توان آن را یکی از رقبای اصلی فورد موستانگ و مزدای میاتا در بازار معرفی کرد. در پونتیاک سولستایس از یک موتور چهار سیلندر با توان تولید ۱۷۷ اسب بخار استفاده شده و طراحی دیفرانسیل آن امکان انتقال نیرو به چرخ‎های عقب را فراهم می‌کند.

این خودرو پونتیاک هم از نوع اسپرت و کوپه بوده که فضای آن برای حمل چهار سرنشین طراحی شده است. در این خودرو از یک موتور قوی هشت سیلندر به صورت V شکل استفاده شده و حجم آن ۶ لیتر است. در این موتور امکان تولید قدرت ۴۰۰ اسب‌بخار نیرو وجود دارد و دیفرانسیل آن به شکلی است که انتقال نیرو به محور عقب خودرو انجام می‌گیرد.

این خودرو بین سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ به بازار معرفی شد و اولین نمایش آن به سال ۲۰۰۵ در نمایشگاه لس آنجلس بود. این خودرو در بین خودروهای پونتیاک به عنوان یک نوع شاسی‌بلند شناخته می‌شود که در بسیاری از قطعات با شورولت مشترک است. در این خودرو از یک موتور ۶ سیلندر به صورت وی شکل استفاده شده که حجم آن 3.4 لیتر است. موتور این خودرو می‌تواند ۱۸۵ اسب بخار نیرو تولید کند و یک خودروی قوی و کارآمد محسوب می‌شود.

این یکی از خودروهای مشترک شرکت پونتیاک است که به صورت اشتراکی بین جنرال موتورز و تویوتا تولید شد. این خودرو از جمله خودروهای استیشن واگن شناخته می‌شود که تا حدود زیادی به خودروهای شاسی بلند هم شباهت دارد. این یکی از معدود خودروهای پونتیاک محسوب می‌شود که در آن سیلندرهای خطی استفاده شده و اتفاقاً کارایی بسیار بالایی هم از خود نشان می‌دهد. جالب است بدانید که در این خودرو از ۴ سیلندر خطی استفاده شده که توان تولید ۱۳۰ اسب بخار قدرت را دارد. موتور استفاده شده در پونتیاک وایب دارای حجم 1.8 لیتر است و طراحی دیفرانسیل آن به شکلی است که می‌تواند نیروی موتور را به چرخ‌های جلو انتقال دهد.

یکی دیگر از خودروهایی که در بازار خرید و فروش خودروهای پونتیاک جلوه‌گری می‌کند و به عنوان آخرین تولیدی این شرکت شناخته می‌شود، پونتیاک جی ۸ است. این خودرو یکی از پیشرفته‌ترین خودروهای شرکت جنرال موتورز است که در آن از دیفرانسیل عقب استفاده شده و در دو گروه سدان و اسپرت تولید شده است. جالب است بدانید که پونتیاک جی ۸ در بسیاری از کشورهای دنیا فروخته شد. در این خودرو از یک موتور با حداکثر قدرت ۳۶۱ اسب بخار استفاده شده که آن را به یک خودروی قدرتمند و قوی تبدیل کرده است.

به عنوان نتیجه‌گیری بحث باید به خاطر داشته باشیم که کمپانی خودرو سازی پونتیاک یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین شرکت‎های تولید کننده آمریکا محسوب می‌شد. اگرچه مسائل مالی باعث تعطیلی این شرکت خودروسازی شد، باید بپذیریم که مدل‌های کارکرده خودروهای پونتیاک هنوز هم طرفداران خاص خود را دارند و در بازار خرید و فروش می‌شود.



منبع: اقتصاد آنلاین

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

پونتیاک، رویایی در قلب تاریخ!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است