با پیشی گرفتن BYD از تسلا در فروش جهانی به نظر میرسد که خودروسازان اروپایی و آمریکایی و بهخصوص تسلا در مورد نفوذ این خودروساز آمریکایی دچار نگرانیهایی شدهاند؛ تا جایی که ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، درخواست کرده که برای جلوگیری از نابودی خودروسازان، محدودیتهایی برای واردات خودروهای چینی در نظر گرفته شود.
درآمد بیوایدی به دلیل فروش فزاینده خودروهای الکتریکی افزایش یافت اما از آنجا که جنگ قیمت در چین به پایان رسید، در آمد این شرکت کمتر از انتظارات تحلیلگران بود.
با توجه به اینکه خودروسازان و تامینکنندگان روی تقاضای آینده خودروهای الکتریکی ریسک میکنند، روند کند تقاضای جهانی باعث دردسرهایی از جمله ورشکستگی، لغو عرضههای اولیه عمومی و کاهش تولید شده است
شیائومی از اولین خودروی الکتریکی خود رونمایی کرده است و در فیلمی که در شبکه اجتماعی ویبوی چین منتشر شده، مدیرعامل این شرکت قابلیتهای آن را نمایش میدهد.
هوندا موتور اعلام کرد در پاسخ به تقاضای بیشتر برای این خودروها، تمرکز خود را بر فروش مدلهای هیبریدی و کامیونهای سبک در ایالاتمتحده در سال جاری ادامه خواهد داد.
هیوندای در نمایشگاه محصولات الکترونیکی لاسوگاس از یک تاکسی پرنده رونمایی کرد. این خودروساز کرهای میگوید این خودروی پرنده را که نامش S-A۲ است برای استفاده عمومی در سال ۲۰۲۸ آماده میکند.
وینفست، سازنده خودروهای برقی ویتنامی اعلام کرد در سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۳۵هزار دستگاه خودرو تحویل داده است که کمتر از هدف خود یعنی حداقل ۴۰هزار دستگاه است
بزرگترین مانع برای پذیرش انبوه وسایل نقلیه الکتریکی قیمت بالای آنهاست و گرانترین بخش یک خودرو الکتریکی، باتری آن است که حدود یک سوم هزینه کلی را تشکیل میدهد.