بزرگترین خودروساز جهان، گرچه به دلیل آمار پایین فروش خودروهای برقی، مورد انتقاد بود اما به نظر میرسد تصمیم این شرکت برای تمرکز بر تولید خودروهای هیبریدی، برای این خودروساز منافع مالی زیادی به همراه داشته است.
دو شرکت رقیب خودروساز ژاپنی، نیسان و هوندا، اخیرا اعلام کردند در حال بررسی شروع یک همکاری راهبردی، در زمینه تولید قطعات کلیدی برای استفاده در وسایل نقلیه برقی و هوش مصنوعی هستند.
پورشه انتظار دارد حاشیه سود خود در سال جاری کاهش یابد زیرا این خودروساز لوکس آلمانی بودجه عرضه چهار مدل جدید را برای کمک به مقابله با رقابت سختتر تامین میکند.
روزنامه نیکی ژاپن گزارش کرد که نیسان موتور در حال بررسی کاهش ۳۰درصدی (حدود ۵۰۰هزار دستگاه) ظرفیت تولید در چین است، درحالیکه هوندا موتور نیز قصد دارد ۲۰درصد (۱.۲میلیون دستگاه) کاهش دهد.
وسایل نقلیه الکتریکی در چین، با یخچالهای داخلی و حتی سیستمهای کارائوکه داخل خودرو تصویب شده اند. در عوض، خودروسازان به طور فزایندهای به افزودنیهای جدید از تختخواب و امکانات دیگر روی میآورند تا فروش ضعیف را افزایش دهند.
ایلان ماسک، مدیر تسلا، اعلام کرد که مدل رودستر این کارخانه سال آینده به بازار عرضه خواهد شد. او در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت که شتاب صفر تا ۶۰مایل (۹۶کیلومتر) در ساعت این مدل کمتر از یکثانیه است.
وزیر انرژی ایالاتمتحده آمریکا گفت: نگران توانایی چین برای سرریز کردن خودروهای برقی در بازار هستیم، اما مشوقهای ایالاتمتحده میتواند مقرونبهصرفه بودن خودروهای الکتریکی ساخت داخل را افزایش دهد.
دادههای صنعت چین نشان داد با تشدید رقابت با رهبر بازار بیوایدی که دور عمیقتری از کاهش قیمتها را پیش میبرد، فروش خودروهای الکتریکی چین در ژانویه تا فوریه نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.
خودروی مفهومی کرایسلر Halcyon با باتریهای لیتیوم سولفور تغذیه میشود. در این باتریها از گرافن سهبعدی استفاده شده و عاری از فلزاتی نظیر نیکل، کبالت یا منگنز است.
به تازگی لایهای حاوی الماس مصنوعی ساخته شده که میتواند دمای قطعات الکترونیکی را کاهش داده و همچنین شارژ باتریهای خودروهای الکتریکی را نیز تسریع کند.
یک کارآفرین فرانسوی دوچرخهای برقی طراحی کرده است است که به جای استفاده باتری، از ابرخازن برای ذخیره انرژی استفاده میکند.
اگر دوچرخهسواری روزانه برای شما بسیار چالشبرانگیز است، ممکن است وسوسه شوید که دوچرخه برقی یا همان دوچرخه الکتریکی را انتخاب کنید.
اما مسئلهای که در مورد این دوچرخهها وجود دارد این است که تولید باتری برای آنها منابع طبیعی زیادی مانند لیتیوم یا عناصر کمیاب خاکی مصرف میکند؛ منابعی که استخراجشان اغلب تأثیر منفی بر محیط زیست میگذارد.
حالا اما آدرین للیهور، کارآفرین فرانسوی، راه حلی پیشگام و پایدار برای حل این معضل طراحی کرده است. این مخترع دوچرخهای برقی به نام «پی-پاپ» (Pi-Pop) طراحی و ثبت کرده که نه از باتریهای لیتیومی، بلکه از ابرخازنها استفاده میکند.