Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

کاهش آلودگی هوا از محل درآمد طرح جدید زوج و فرد

یکشنبه | ۱۳۹۷/۱۱/۲۸ - ۰۷:۳۸ | کد خبر: CP- ۹۸۸۴ | سرویس: آلودگی هوا و محیط زیست
کارپرس:
طبق اعلام سرپرست مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران درآمد طرح زوج و فرد صرف توسعه حمل و نقل و کاهش آلودگی هوا می شود.
به گزارش کارپرس، میثم بصیرت با اشاره به تغییرات جدید در جزئیات طرح زوج و فرد شهر تهران اظهار کرد: این سیاست‌ها برای دوره‌های بحرانی شهر همچون یک مُسکن است و تا ابد قرار نیست از این مسکن‌ها استفاده کنیم.

وی که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، افزود: برای بحران حمل و نقل و آلودگی هوا باید به سمت یافتن دارو و درمان پیش رویم و سیاست طرح زوج و فرد نیازمند بازنگری است چراکه تجربه جهانی نیز نشان می‌دهد در کشورهای توسعه یافته مسیرهایی جدید اتخاذ شده است.

بصیرت بازبینی طرح زوج و فرد برای سال ۹۸ را در همین راستا تعریف کرد و گفت: شهرداری تهران باید توانمند شده و مسیرهایی را برای دیگر موج‌های حمل و نقل فراهم آورد تا تقاضا برای ورود به محدوده‌های طرح با خودروی شخصی کاهش یابد.

وی با بیان اینکه مراد شهرداری از اجرای طرح زوج و فرد درآمدزایی نیست، ادامه داد: این سیاست برای رفاه شهروندان دنبال می‌شود و هر نوع درآمد به صندوق خاص توسعه حمل و نقل عمومی و برای کاهش آلودگی هوای شهر تهران خواهد رفت.

بصیرت با اشاره به آمادگی زیر ساخت‌های محدوده زوج و فرد گفت: زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی باید توسعه پیدا کند و خوشبختانه تا پایان سال جاری خط ۶ و ۷ مترو افتتاح می‌شود.

وی کاهش آلودگی هوا در محدوده زوج و فرد را اصلی‌ترین دستاورد این طرح دانست و افزود: هم اینک در ساعات پایانی طرح در محدوده‌های زوج و فرد، بار ترافیکی و ازدحام بالایی اتفاق می‌افتد و با اجرای این سیاست یکپارچه، فرصتی برای توسعه حمل و نقل عمومی و کاهش بار ترافیکی ایجاد می‌شود.



منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

کاهش آلودگی هوا از محل درآمد طرح جدید زوج و فرد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است