Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

آلمان ها آلایندگی لوکس های پورشه را زیر نظر دارند

یکشنبه | ۱۳۹۷/۱۱/۱۴ - ۱۳:۳۸ | کد خبر: CP- ۹۷۴۲ | سرویس: آلودگی هوا و محیط زیست
کارپرس:
برخی از مقام‌های آلمانی با ارسال گزارشی به شرکت خودروسازی فولکس واگن هشدار داده‌اند که گزارش‌های منتشر شده از میزان انتشار آلایندگی برخی از مدل های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ خودروی پورشه نادرست بوده است.
به گزارش کارپرس، در سال ۲۰۱۵ میلادی رسوایی پرونده خودروهای دیزلی آلاینده فولکس واگن آلمان برای نخستین بار در آمریکا افشا شد چرا که پس از آزمایش‌های صورت گرفته مشخص شد نرم افزار مدیریت میزان آلایندگی موتور خودروهای دیزلی این شرکت در آمریکا دستکاری شده بود.

 فولکس واگن پس از اعتراف به تقلب، به پرداخت ۴.۳ میلیارد دلار جریمه محکوم شد و هنوز هم با مشکلات حقوقی در آلمان، آمریکا و سراسر جهان مواجه است. این شرکت ۲۲ میلیارد یورو را برای پرداخت خسارات حاصل اختصاص داده است و همچنان هم به ایجاد آلودگی در محیط زیست در جهان متهم است.

 این رسوایی که به دیزل گیت موسوم و معروف شده است، موجب شد که بسیاری از مقامات و مسئولان نظارتی در آلمان، ایالات متحده و سایر کشورها بر فعالیت شرکت‌های خودروسازی و صحت گزارشات حاصله از آنها سخت گیری بیشتری داشته و قوانین و نظارت‌های خود را به گونه‌ای افزایش داده و وضع کنند که راه را برای نادرست جلوه دادن داده‌های مربوط به انتشار میزان گازهای آلاینده در خودروهای تولیدی را بر آنها ببندند.

 بر اساس گزارشی که در رویترز آمده است، به همین دلیل حالا مقامات و مسئولان مربوطه در آلمان به شرکت خودروسازی فولکس واگن، واحد تولید خودروهای لوکس پورشه هشدار و اخطار داده‌اند که برخی از داده‌های منتشر شده در گزارش این شرکت درباره میزان انتشار آلایندگی مدل‌های تولید شده پورشه در مابین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ میلادی نادرست بوده و با یکدیگر مطابقت ندارد.

 واحد پورشه در شرکت فولکس واگن نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که با همکاری این مقامات و مسئولان آلمانی در تلاش است تا صحت و درستی ادعا و داده‌های منتشر شده خودروهای خود را ثابت کرده و بدین ترتیب خود را از هرگونه اتهام مبنی بر دستکاری و تقلب در میزان انتشار آلایندگی خودروها برهاند.


منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

آلمان ها آلایندگی لوکس های پورشه را زیر نظر دارند

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است