در همین حال، کمیتهای تخصصی که تحت نظر دولت آلمان فعالیت میکند نیز به دلیل تأثیر آزادراههای فاقد محدودیت سرعتِ تردد بر انتشار گازهای گلخانهای، خواستار اعمال محدودیت سرعت تردد وسایل نقلیه موتوری شده است.
با این وجود، اندریاس شویر، وزیر حمل و نقل آلمان که سیاستمداری محافظه کار به شمار میرود و اصالتی باواریایی دارد، ضمن اعلام مخالفت با این اقدام گفت که شهروندان در مورد تعیین سرعت تردد خود باید مختار باشند.
شویر مدعی شد که وضع محدودیت سرعت در امنترین آزادراههای جهان که متعلق به آلمان است کمتر از ۵ دهم درصد در میزان انتشار کربن مؤثر خواهد بود.
او تاکید کرد که ۷ هزار و ۶۴۰ کیلومتر از آزادراههای آلمان یعنی معادل ۳۰ درصد آن هم اکنون دارای محدودیت سرعت تردد است و او تا پیش از نهایی شدن تعمیم این محدودیت در ماه مارس آینده با اعضا کمیته تخصصی فعال در این زمینه، دیدار و گفتوگو خواهد کرد.
به گزارش یورونیوز، ایالت باواریا محل استقرار خودروسازان آلمانی است. به همین دلیل وزیر حمل و نقل آلمان برای تأمین منافع خودروسازان و ایفای تعهد دولت آلمان در خصوص محدودسازی انتشار گازهای گلخانهای بر سر دوراهی قرار گرفته است.
منبع: ایسنا
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان