Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران خبر داد:

عملکرد مراکز معاینه فنی استان تهران زیر ذربین اداره محیط زیست

دوشنبه | ۱۳۹۷/۰۷/۲۳ - ۱۵:۳۸ | کد خبر: CP- ۸۲۵۵ | سرویس: آلودگی هوا و محیط زیست
کارپرس:
معاون نظارت و پایش اداره محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه از کلیه مراکز معاینه فنی استان تهران طی شش ماه دوم سال بازدید می‌شود، گفت که بر اساس مصوبه هیات دولت، برگه معاینه فنی که از هریک از مراکز معاینه فنی کشور گرفته شود در کل ایران قابل قبول است.
به گزارش کارپرس، محمد رستگاری با اشاره به قرار گرفتن در نیمه دوم سال و اهمیت مراکز معاینه‌ فنی اظهار کرد: یکی از مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران این بود که تیمی متشکل از محیط زیست استان تهران، استانداری، پلیس و شهرداری تهران تشکیل شود تا از مراکز معاینه فنی بازدید کنند.

وی با بیان اینکه نمایندگان محیط زیست در این بازدیدها نیز حضور دارند، تصریح کرد: بازدید از مراکز معاینه فنی از مهرماه شروع شده است و طی یک برنامه زمان‌بندی از کلیه مراکز معاینه فنی استان تهران در شش ماه دوم سال بازدید خواهد شد و عملکرد آن‌ها بررسی می‌شود همچنین نمایندگان شهرداری تهران نیز در این بازدیدها محیط زیست را همراهی می‌کنند.

معاون نظارت و پایش اداره محیط زیست استان تهران در پاسخ به این پرسش که چه تدبیری برای خودروهایی که از مراکز خارج از تهران برگه معاینه فنی می‌گیرند ولی در تهران تردد می‌کنند، در نظر گرفته شده است، گفت: این موضوع از نظر قانونی مشکلی ندارد. ما باید کاری کنیم که تمام مراکز معاینه فنی در کشور برگه معاینه فنی استانداردی را به خودروها تحویل دهند و این برگه در همه جای کشور قابل قبول باشد.

رستگاری ادامه داد: بر اساس مصوبه هیات دولت برگه معاینه فنی از هر کجا که گرفته شود در کل کشور قابل قبول است و ما نمی‌توانیم فراتر از مصوبه هیات وزیران عمل کنیم، بنابراین برگه معاینه فنی از هر مرکز معاینه فنی که گرفته شود در کل کشور قابل قبول است.

وی در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود برخی از خودروهای تهران در مراکز معاینه فنی این شهر استاندارهای لازم را پاس نمی‌کنند ولی در مراکز معاینه فنی سایر شهرها استاندارها را پاس و برگه معاینه فنی دریافت می‌کنند، توضیح داد: تیم نظارتی تشکیل شده برای بررسی مراکز معاینه فنی این موضوع را بررسی می‌کند و اگر به چنین مواردی برخوردند آن را مستندسازی می‌کنند و جلوی این کار را می‌گیرند.

رستگاری در پایان اظهار کرد: هدف ما این است که برگه معاینه فنی که برای مثال در شهرستان اسلامشهر صادر می‌شود - به جز برگه معاینه فنی برتر - همان کیفیت و استانداری را داشته باشد که برگه معاینه فنی شهر تهران دارند بنابراین این مسئله جزو مواردی است که طی بازدیدهای مشترک به آن رسیدگی می‌شود.


منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

عملکرد مراکز معاینه فنی استان تهران زیر ذربین اداره محیط زیست

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است