Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
درویش خبر داد:

احداث ۹۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری طی دو سال اخیر

یکشنبه | ۱۳۹۷/۰۳/۱۳ - ۰۷:۳۵ | کد خبر: CP- ۶۶۳۷ | سرویس: آلودگی هوا و محیط زیست
کارپرس:
دبیر سیاست محیط زیست مرکز استراتژیک نهاد ریاست جمهوری گفت: در حمایت از ترویج فرهنگ استفاده از وسیله حمل و نقل دو چرخ برای مبارزه با کاهش آلودگی 193 کشور جهان به ثبت سوم ژوئن برابر با سیزدهم خرداد روز جهانی دوچرخه رای مثبت دادند.
به گزارش کارپرس، محمد درویش به مناسبت فرارسیدن روز جهانی دوچرخه سواری با بیان این‌که سازمان ملل متحد با تصویب اکثریت اعضا، برگی دیگر بر شمار روزهای رسمی جهان افزود، اظهار کرد: سازمان ملل دوچرخه را که یکی از اختراع‌های بشری بوده و بیش از ۲۰۰ سال از تولدش می‌گذرد در تقویم تاریخ جهان قرار داد.

وی افزود: روز سوم ژوئن برابر با سیزدهم خرداد به عنوان روز جهانی دوچرخه نامگذاری گردید تا توجه جهانیان را متوجه کاربستِ شایسته‌ تر این اختراع بشر به‌عنوان یک وسیله کارآمد رفت‌ وآمدی در سکونت گاه‌های انسانی کند.

درویش حمایت از ترویج دوچرخه سواری را که طی سال های گذشته با روند کندی همراه بوده، مهم دانست و افزود: 193 کشور جهان  به قرار گرفت یک روز در تقویم به عنوان روز دوچرخه رای مثبت داده اند،این اجماع از معدود قطعنامه های سازمان ملل است که حتی یک رای مخالف یا ممتنع نداشته و همه به این نتیجه رسیده اند که اگر بخواهند با هزینه های ترافیک، آلودگی هوا و آلودگی صوتی که باعث کم تحرکی ، ترویج دیابت و کبد چرب می شود؛ مقابله کنند راهی جز این نیست که شهر ها را به تصرف دوچرخه در آورده و از اشغال چهار چرخ آزاد شوند.

کارشناس مهندسی محیط زیست با اشاره به این که یکی از سیاست های در حال پیگیری ما سیاست نفی خودرو محوری و ترویج زیست محوری در مبلمان شهری است، تصریح کرد: ما از جامعه جهانی نه تنها عقب تر نبوده بلکه جلوترهستیم؛ امسال برای اولین بار سازمان ملل به پیشنهاد کشور ترکمنستان سوم ژوئن برابر با 13 خرداد ماه را روز جهانی دوچرخه اعلام کرده تا توجه جهانیان را نسبت به اهمیت این وسیله پاک جلب کند اما در ایران تشکل های مردم نهاد نزدیک به 3 سال پیش این جریان را راه انداخته، مردم از دولتمردان جلوتر بوده و حمایت آن ها را به خود جلب می کنند.

درویش گفت: تاکنون 25 شهر ایران اعلام آمادگی برای برگزاری مراسم، به بهانه روز دوچرخه کرده و مراسماتی دراصفهان، تهران و سایر شهرها ظرف روزهای آتی برگزار می شود؛ مراسم اصلی در 21 خرداد ماه در آکادمی ملی المپیک با حضور وزیر ورزش و جوانان و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار خواهد شد.

این فعال محیط زیست با اشاره به این که مجموعا حدود 900 کیلومتر مسیر ایمن دوچرخه سواری طی 2 سال اخیر در شهر های ایران ایجاد شده است یادآور شد:امیدواریم روز ۱۳ خرداد ماه همه مردم با دوچرخه در خیابان ها ظاهر شوند؛ حق مردم ایران استفاده ایمن از یک وسیله عبور و مرور سلامت محور است.



منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

احداث ۹۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری طی دو سال اخیر

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است