Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
تا پایان بهار؛

سه نمونه موتور سیکلت برقی پیش فروش می شود

سه شنبه | ۱۳۹۷/۰۱/۲۸ - ۱۵:۲۵ | کد خبر: CP- ۶۰۴۱ | سرویس: آلودگی هوا و محیط زیست
کارپرس:
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: سه نمونه موتور برقی ایرانی تولید شده است که یک مدل آن شماره گذاری و تا پایان فصل بهار مرحله پیش فروش آن تکیمل خواهد شد.
به گزارش کارپرس، علیرضا صلواتی گفت‌: در روزهای پایانی سال 1394 تفاهم نامه‌ای سه جانبه بین شهرداری اصفهان، معاونت علمی ریاست جمهوری و شرکت جهان‌رو امضا شد. در فاز اول این تفاهم‌نامه سه ساله، پنج هزار موتورسیکلت برقی کاملا ایرانی با تسهیلاتی شامل 15 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض و 30 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه که توسط معاونت علمی ریاست جمهوری تامین می‌شود، عرضه خواهد شد. شهرداری نیز ملزم به ایجاد ایستگاه‌های شارژ و تعیین محدوده تردد موتورهای برقی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تولید کنندگان خواستار تغییر و تجدید نظر در قیمت موتورها شدند که این موضوع در حال بررسی است، افزود: نمایشگاه حمل و نقل پاک با محوریت دوچرخه، دوچرخه‌های برقی، اسکوترها و خودروهای برقی از سوم اردیبهشت ماه سال جاری به مدت چهار روز در محل نمایشگاه‌های بین المللی اصفهان برگزار خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردای اصفهان تاکید کرد: شهرداری اصفهان با توجه به تعهداتش یک نمونه ایستگاه شارژ فراهم کرده است و در نظر دارد 50 ایستگاه شارژ در سطح شهر برای این موتورها احداث کند. همچنین برای تعیین محدوده عبور و مرور موتورهای برقی مطالعاتی صورت گرفته و مذاکرات اولیه با استانداری انجام شده است و محدوده مرکزی و تاریخی شهر برای شروع انتخاب شد. پس از توزیع تعداد قابل توجه موتورها در سطح شهر از تردد موتورهای دیزلی در این محدوده جلوگیری خواهد شد.

صلواتی با اشاره به انجام مذاکرات با کارخانه‌های داخلی در شش ماه گذشته برای عرضه محصول به شهروندان اصفهانی، از برگزاری نمایشگاه حمل و نقل پاک با محوریت دوچرخه، دوچرخه‌های برقی، اسکوترها و خودروهای برقی خبر داد و گفت: این نمایشگاه در محل نمایشگاه‌های بین المللی اصفهان واقع در پل شهرستان از سوم تا ششم اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

وی در خصوص تشویق شهروندان برای استفاده از حمل و نقل پاک تصریح کرد: در این نمایشگاه انواع پاک‌روها با تخفیف و تسهیلات ویژه، همراه با برنامه‌های متنوع فرهنگی، ورزشی و دوره‌های آموزشی و علمی در حاشیه نمایشگاه عرضه می‌شود. این نمایشگاه یک اتفاق مثبت برای فرهنگ سازی در استفاده از خودروهای برقی در شهر اصفهان است. هدف از این برنامه‌ها این است که بتوانیم درکنار عرضه زیرساخت‌ها، فضای لازم را برای استفاده از حمل و نقل پاک در سطح شهر فراهم کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان درخصوص استفاده پارکبانان و خدمه شهرداری و خدمات شهری از موتور و اسکوترهای برقی گفت: پرسنل حفاظت و نگهداری از فضای سبز شهر و پارک‌بان‌ها تا حدودی از حمل و نقل پاک استفاده می‌کنند، اما این موضوع هنوز به طور کامل نهادینه نشده است. امیدواریم به زودی با توجه تغییر و تحولات در نوع وسایل نقلیه بتوانیم این حرکت را در سطح شهر انجام دهیم و تردد موتور سیکلت ها را از طرف مدیریت و خدمات شهری شاهد نباشیم. همچنین پیک موتوری شرکت‌های پستی و مواد غذایی را ملزم کنیم از این نوع موتورها استفاده کنند.

صلواتی در پاسخ به ورود تاکسی‌ها و اتوبوس‌های برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر، تصریح کرد: تاکسی‌های هیبریدی وارداتی قیمت بالایی دارند که خرید آن‌ها در توان شرکت تاکسیرانی و رانندگان نیست و برای این کار نیاز به حمایت‌های دولتی داریم. استفاده از اتوبوس‌های برقی نیز نیازمند زیرساخت ویژه در شهر است. که با مذاکرات انجام شده به دنبال ورود اتوبوس و مینی بوس‌های هیبریدی به شهر و ایجاد زیرساخت‌های آن هستیم.

وی خاطرنشان کرد: گسترش حمل و نقل پاک از اصلی ترین سیاست‌های فعلی شهرداری است، اما در صورتی که این کار توسط شهروندان و بخش خصوصی صورت گیرد ضریب نفوذ آن میان اقشار مردم بیشتر می‌شود. همچنین با تشویق و فرهنگ سازی در این زمینه و ایجاد جذابیت و تسهیلات لازم برای شهروندان در زمینه پاک‌روها، می توان شهروندان را به استفاده از وسایل نقلیه پاک ترغیب کرد.



منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

سه نمونه موتور سیکلت برقی پیش فروش می شود

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است