Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
پژوهشگران دریافتند!

بیماری اعصاب حاصل دود خودرو های دیزلی

پنج شنبه | ۱۳۹۶/۱۲/۱۰ - ۱۳:۳۲ | کد خبر: CP- ۵۴۱۲ | سرویس: آلودگی هوا و محیط زیست
کارپرس:
پژوهشگران آمریکایی در بررسی اخیر خود، دریافتند قرار گرفتن در معرض اگزوز خودروهای دیزلی، خطر ابتلا به بیماری عصبی را افزایش می دهد
به گزارش کارپرس، به نقل از میکال‌نیوزتودی، ممکن است خطر "اسکلروز جانبی آمیوتروفیک" (ALS) برای افرادی که به طور متداوم در معرض اگزوز خودروهای دیزلی قرار دارند، افزایش یابد.

اسکلروز جانبی آمیوتروفیک یا "بیماری لو گهریگ" (Lou Gehrig)، نوعی شرایط عصبی پیش‌رونده است که در آن، سلول‌های عصبی که حرکات داوطلبانه عضله را کنترل می‌کنند، آسیب می‌بینند.

دکتر "آیشا دیکرسون" (Aisha Dickerson)، از نویسندگان این پژوهش و همکارانش در دانشگاه "هاروارد" (Harvard)آمریکا، قرار است یافته‌های خود را در مورد این موضوع در نشست سالانه "آکادمی مغز و اعصاب آمریکا" (AAN)که آوریل امسال در لس‌آنجلس برگزار می‌شود، ارائه دهند.

رابطه میان اگزوز خودروهای دیزلی و بیماری لوگهریگ

پژوهش‌های پیشین ادعا کرده‌اند که امکان دارد عوامل محیطی، در رشد بیماری لو گهریگ موثر باشند. اگزوز خودروهای دیزلی، ترکیب گازها و ذرات جامد است که از راه احتراق سوخت دیزلی تولید می‌شود.

این گروه پژوهشی، پس از بررسی 1,639 بزرگسال با میانگین سنی 56 سال بین سال‌های 1982 تا 2013، آنها را مبتلا به بیماری لوگهریگ تشخیص دادند. هر یک از این بزرگسالان، از نظر سن و جنسیت با 100 نفر که با این بیماری مبتلا نبودند، مقایسه شدند و سابقه کاری آنها مورد بررسی قرار گرفت. براساس این پژوهش، افرادی مانند کارگران، خدمه ایستگاه و رانندگان اتوبوس، بیشتر از بقیه مردم در معرض اگزوز خودروهای دیزلی قرار دارند.

خطر این بیماری در مردانی که بیش از 10 سال چنین مشاغلی داشتند، تا 20 درصد بیشتر از کسانی بود که در این مدت در معرض اگزوز خودروهای دیزلی قرار نداشتند.

به گفته دکتر دیکرسون، این پژوهش، برای درک علل بیماری لوگهریگ، نیاز به توجه و کار بیشتری دارد.


منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

بیماری اعصاب حاصل دود خودرو های دیزلی

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است