Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

عدم اجرای مقررات خودروهای فرسوده

شنبه | ۱۳۹۶/۰۸/۲۷ - ۰۷:۳۳ | کد خبر: CP- ۴۴۱۹ | سرویس: آلودگی هوا و محیط زیست
کارپرس:
سه ماه پس از ابلاغ قانون هوای پاک باید از سوی سازمان محیط زیست، سازمان استاندارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت، حداکثر عمر خودروهای فرسوده اعلام شود اما هنوز اعلام نشده و عملا مقررات و قوانین مربوط به خودروهای فرسوده اجرا نمی‌شود.
به گزارش کارپرس، حسین مقدم قائم‌مقام معاینه فنی کلانشهرهای کشور در یک برنامه رادیویی با بیان این مطلب گفت:‌ برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده باید هم مردم و هم مسوولان وارد عمل شوند، در واقع باید کاری کرد مردم به خودروی فرسوده به عنوان کالای سرمایه‌ای نگاه نکنند و از سوی دیگر مسوولان خودروساز باید کیفیت خودروها را افزایش دهند.
 
در حقیقت برای حل معضل آلودگی هوا در کلانشهرها باید هم مردم و هم مسوولان به معضل آلودگی هوا توجه کنند تا بتوانند از آن شرایط بحرانی خارج شوند. وی افزود: هرچه روند از رده خارج کردن خودروهای فرسوده کندتر باشد، تبعات اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی آن که در نتیجه آلودگی هوا ایجاد می‌شود، بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه نگاه به خودرو از اساس غلط است، عنوان کرد: در ایران، خودرو را یک کالای سرمایه‌ای می‌دانیم زیرا نتوانستیم آن را به یک کالای مصرفی با کیفیت و ارزان قیمت تبدیل کنیم. قائم‌مقام معاینه فنی کلانشهرهای کشور، ۸۰ درصد آلودگی کلانشهرها را مربوط به منابع متحرک یا خودروها دانست و عنوان داشت: از ۸۰‌درصد آلودگی که سهم خودروها است، ۴۰ درصد آن سهم خودروهای فرسوده است که عمدتا کاربراتوری هستند.

در ماده ۸ قانون هوای پاک برای خودروهای فرسوده نباید بیمه شخص ثالث صادر شود و معاینه فنی نیز نباید به آنها داده شود و حتی حق معامله کردن این خودروها نیز وجود ندارد. وی ادامه داد: همچنین در قانون پیش‌بینی شده است، سه ماه پس از ابلاغ این قانون باید توسط سازمان محیط‌زیست، سازمان استاندارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت، حداکثر عمر خودروهای فرسوده اعلام شود اما هنوز سن خودروهایی که باید فرسوده اعلام شوند، اعلام نشده است؛ بنابراین عملا مقررات و قوانین مربوط به خودروهای فرسوده اجرا نمی‌شود در حالی که با مشخص شدن سن خودروهای فرسوده، از تردد آنها جلوگیری خواهد شد.


منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

عدم اجرای مقررات خودروهای فرسوده

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است