Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
رئیس سازمان استاندارد بیان کرد:

آلودگی ۴ برابری موتورسیکلت‌ها در برابر خودروها

شنبه | ۱۳۹۶/۰۸/۲۰ - ۰۷:۱۴ | کد خبر: CP- ۴۳۵۴ | سرویس: آلودگی هوا و محیط زیست
کارپرس:
رییس سازمان ملی استاندارد با اشاره به وضعیت استاندارد موتورسیکلت‌های موجود گفت: یک موتورسیکلت کاربراتوری چهار برابر یک خودرو ایجاد آلودگی می‌کند.
به گزارش کارپرس،نیره پیروزبخت، با بیان اینکه موتورسیکلت‌ها باید با استانداردهای روز اروپا تولید شوند، اظهار کرد: مبنای استاندارد ما، استاندارد روز اروپاست که در آن همه موتورسیکلت‌ها باید انژکتوری باشند. یعنی آنچه در مصوبه ریاست جمهوری نیز به آن اشاره شده است.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت موتورسیکلت‌های ترددکننده در سطح شهر تصریح کرد: اکثر موتورسیکلت‌هایی که در سطح شهر تردد می‌کنند کاربراتوری هستند که هم اجازه مسافرکشی دارند و هم باربری که بیشترین آسیب را به وضعیت هوای شهرها وارد می کنند.

رییس سازمان ملی استاندارد با تاکید بر اینکه با تولید موتورسیکلت‌های کاربراتوری مخالف است، بیان کرد: سازمان ملی استاندارد اجازه تایید نو به موتورهای کاربراتوری را نمی‌دهد و هم‌راستا با دولت با آنها برخورد خواهد کرد.

در کمیته آلایندگی به دستور رییس جمهوری فرصتی تعیین شده که موتورسیکلت‌ها تا سال آینده از کاربراتوری به انژکتوری تبدیل شوند. در این میان سازمان ملی استاندارد نیز به دنبال این است که استانداردهای موجود در مورد موتورسیکلت‌ها ارتقاء یابد و  در این راستا مانند خودرو تایید نو داشته باشند که در این راستا در مورد موتورسیکلت‌ها دو مساله وجود دارد که یکی از آنها آلایندگی و دیگری ایمنی است.



منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

آلودگی ۴ برابری موتورسیکلت‌ها در برابر خودروها

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است