Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
در کارگروه ملی کاهش آلودگی هوای کلانشهرها اعلام شد:

سازمان محیط زیست همچنان مخالف تولید خودروی سواری دیزلی

پنج شنبه | ۱۳۹۸/۰۸/۰۲ - ۱۰:۱۶ | کد خبر: CP- ۱۲۴۰۳ | سرویس: آلودگی هوا و محیط زیست
کارپرس:
رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه با وجود مخالفت سازمان محیط زیست، شرکت خودروسازی مجددا برای تولید ۵۰ هزار خودرو سواری دیزل درخواستی ارسال کرده است ، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست همچنان مخالف تولید خودروی سواری دیزلی و به دنبال ممنوعیت تولید آن است.
به گزارش کارپرس،  مهدی میرزایی در چهلمین کارگروه ملی کاهش آلودگی هوای کلانشهرها با بیان این که تابستان امسال یکی از شرکت‌های خودروسازی درخواستی مبنی بر مجوز تولید خودرویی سواری دیزل داشت که سازمان حفاظت محیط زیست با آن مخالفت کرد، گفت: خودرویی دیزل به طور مستقیم سبب تولید آلاینده ناکس و ذرات معلق می‌شود. در دنیا نیز تولید سواری دیزل رو به افول است و قرار است که تا سال ۲۰۲۰ تولید سواری دیزل ممنوع شود.

وی ادامه داد: موتور دیزل ۴۰ برابر بیشتر از موتور بنزینی ذرات معلق و همچنین ۸ برابر بیشتر از موتور بنزینی آلاینده ناکس تولید می‌کند.

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست با اشاره به این که خوشبختانه وزارت بهداشت نیز در این زمینه از تصمیم سازمان حفاظت محیط زیست حمایت و مخالفت خود را با تولید سواری دیزل را اعلام کرد ادامه داد: علیرغم رد شدن درخواست، خودروساز همچنان پیگیر موضوع تولید سواری دیزل است و طی آخرین مکاتبه‌ای که با سازمان حفاظت محیط زیست در انتهای تابستان داشتند درخواست تولید ۵۰ هزار سواری دیزل را دادند که سازمان محیط زیست بر مخالفت خود تاکید کرد.

میزرایی با تاکید بر اینکه سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه سلامت مردم جدی عمل خواهد کرد و به هیچ عنوان با تولید سواری دیزل موافقت نمی‌کند تصریح کرد: در سال ۹۴ هیئت وزیران مصوبه‌ای داشت که براساس آن تولید سواری دیزل مشروط به نصب فیلتر شد. سازمان محیط زیست در پی ممنوعیت تولید سواری دیزل بود اما وزارت صمت پیشنهاد داده که در حال حاضر و با توجه به شرایط موجود ، مصوبه هیئت وزیران در زمینه تولید سواری دیزل مشروط به نصب فیلتر لغو شود.

به گفته رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم ، سازمان حفاظت محیط زیست در حال حاضر در حال بررسی پیشنهاد وزارت صمت است.

میزرایی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به سیاهه انتشار آلودگی هوا گفت: سازمان حفاظت محیط زیست اقدام به انعقاد قرار داد با معاونت پژوهشی دانشگاه تهران و کنسرسیوم دانشگاه‌های برتر کشور برای انجام مطالعات در هشت کلانشهر کرده است که این کلانشهرها عبارتند از تهران، اصفهان، کرج، اهواز، تبریز، اراک، شیراز، کرمانشاه و قم.

به گفته وی، در کلانشهر تهران و اصفهان قرار است که سیاهه انتشار مورد بازنگری قرار گیرد و برای سایر کلانشهرهای نامبرده نیز سیاهه انتشار تدوین شود.

میزرایی در ادامه با اشاره به طرح کهاب گفت: این طرح از اواخر دهه ۸۰ آغاز به کار کرد ولی با تمام اقدامات انجام شده تاکنون نتیجه‌ای نداشته است.

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم درباره چالش‌های اجرای طرح «کهاب»، اظهار کرد: از جمله این چالش‌ها می‌توان به نبود اعتبارات لازم، قدیمی بودن انبارهای نفت و ... اشاره کرد ضمن آنکه مبلغ مربوط به طرح کهاب صرفا به شرکت‌های زنجیره‌ای (شرکت‌های برند) تعلق می‌گیرد و مبلغی به جایگاه‌های خصوصی پرداخت نمی‌شود. از سوی دیگر جایگاه‌های جدید الحداث نیز بدون تجهیز به طرح کهاب فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

 
منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

سازمان محیط زیست همچنان مخالف تولید خودروی سواری دیزلی

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است