Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 


کارپرس
در پیمان زیست‌محیطی پاریس، کشورهای جهان متعهد شدند که انتشار گازهای گلخانه‌ای را تا سال ۲۰۳۰ به نیمه برسانند و تا سال ۲۰۵۰، تولید آن را صفر کنند. رسیدن به این چشم‌انداز بلندپروازانه‌ که همتی جهانی را می‌طلبد، جز با فعال کردن چرخه‌های بازیافت و بهینه‌کردن تولید، میسر نیست.


کارپرس
این روزها که هوای کلانشهرهای کشور به‌خصوص پایتخت، زرد و سیاه شده است، همه یقه «مازوت» را به‌عنوان متهم اصلی آلودگی چسبیده‌اند و این وسط، خودروهای فرسوده آزادانه می‌روند و می‌آیند و کسی هم پاپیچ‌شان نمی‌شود.

مدیر یک شرکت دانش بنیان:

کارپرس
مدیر یک شرکت دانش بنیان گفت: مزایای شوینده‌های نانو موجب شده تا این محصولات جایگزین مواد خارجی در کارواش‌ها شوند.


کارپرس
محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان دستگاه‌های صنعتی تولید نانوالیاف را برای ساخت فیلترهای هوای خودروها تولید کردند که علاوه بر کاهش آلاینده‌های هوا موجب کاهش مصرف سوخت می‌شوند.

به علت احتراق ناقص سوخت؛

کارپرس
بیش از هفت میلیون موتورسیکلت فرسوده در کشور وجود دارد و این در حالی است که میزان انتشار آلاینده هر موتورسیکلت، بیش از ۱۸ برابر یک خودروی سبک است که همین مساله لزوم برقی کردن موتورسیکلت را نشان می دهد.


کارپرس
معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران درباره علت آلودگی هوا با وجود کیفیت مناسب بنزین توضیحاتی ارائه داد.


کارپرس
به گفته مقامات جاده‌ای هلند(RDW)، موتورهای دیزلی که در مدل‌های جیپ گرند چروکی و سوزوکی ویتارا در اروپا به فروش می‌رسند از استراتژی آلایندگی ممنوعه بهره می‌برند که در زمان حضور در جاده‌ای معمولی آلایندگی بیشتری نسبت به زمان تست آلایندگی دارند


کارپرس
خودروسازان ایران در حالی اعلام کرده‌اند محصولات خود را از ابتدای سال آینده مطابق با استاندارد آلایندگی مصوب در قانون هوای پاک (یورو۵) تولید و عرضه می‌کنند که رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست می‌گوید این سازمان هیچ مجوزی در حوزه استاندارد یورو۵ به ایران خودرو و سایپا نداده است.


کارپرس
به نظر می‌رسد که شرکت ولوو به منظور رهایی از جریمه‌های سنگین اتهام تقلب در آلایندگی، می‌خواهد یک چهارم فروش خود در بازار اروپا را به خودروهای برقی، پاک و دوستدار محیط زیست اختصاص دهد.


کارپرس
عضو انجمن قطعه سازان ایران در نشستی خبری به ابهامات موجود درباره استاندارد آلایندگی در خودروهای داخلی و سوخت توزیعی در کشور پرداخت و تاکید کرد ارتقای استاندارد از یورو۴ به یورو۵، هزینه‌ای در بر ندارد.

ویژه / با قابلیت حفظ محیط زیست؛

کارپرس
محققان قصد دارند خودرویی از مواد بازیافتی بسازند. قرار است از دو موتور و ۶ باتری در این خودرو استفاده شود.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان:

کارپرس
دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان ‌کشور گفت: در شرایطی که بنزین یورو ۵ در کشور وجود ندارد و بنزین یورو ۴ در همه نقاط کشور توزیع نمی‌شود، تولید خودروهای با موتور یورو ۵ نقش خاصی در کاهش آلایندگی هوا نخواهد داشت.


کارپرس
به گفته رییس انجمن علمی موتور ایران، تمرکز ویژه‌ بر روی خودروهای گازسوز، خودروهای هیبریدی و فناوری‌های نوین موتورهای احتراقی می‌تواند به عنوان راهکاری برای رفع معضلات آلایندگی کلان‌شهرها مورد استفاده قرار بگیرد.


کارپرس
خودروهای برقی که با یک بار شارژ می‌توانند مسافت بسیار طولانی را طی کنند بیش از خودروهای دیزلی به محیط زیست آسیب می‌زنند و علت این امر فرایند مخرب تولید باتری آنهاست.


کارپرس
محققان کشورمان در قالب طرحی ملی، موفق به دستیابی به دانش فنی ساخت نسل جدید نانو فیلتر با قابلیت جذب دوده خودروی دیزلی شدند.


کارپرس
اگرچه طبق ماده ۴ قانون هوای پاک، شماره‌گذاری و فروش خودروهای زیر استاندارد آلایندگی یورو۵ ممنوع است، با این حال در همین قانون، تا سال ۱۴۰۰ برای توزیع بنزین یورو۵ مهلت در نظر گرفته شده است.