گروه خودروسازی فولکسواگن آلمان در حالی که اغلب کارخانههایش در سراسر جهان به دلیل شیوع کرونا تعطیل شدهاند، پیشبینی سال مالی ۲۰۲۰ برای خود را منتشر کرده است.
شبکه اینترنتی اکو ایران، چندی پیش گفتوگوی مفصلی با فرشاد مقیمی، مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو انجام داد. در این مصاحبه مقیمی به چگونگی واگذاری سهام این شرکت، برنامه تولید در سال ۹۹ و همچنین میزان زیان انباشته و میزان بدهی قطعهسازان پرداخت که در ذیل میآید.
این روزها که سایه کرونا همچنان بر سر کشور سنگینی میکند، بازار خودرو نیز به نوعی تعطیل است و کمتر کسی میل به خرید و فروش دارد. بنابر تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، کسبوکارهای پرریسک به خصوص در تهران فعلا اجازه فعالیت ندارند و در این بین، نمایشگاههای خودرو نیز مشمول همین قاعده هستند.
رییس اتحادیه نمایشگاهداران خودرو از احتمال بازگشایى کسبوکار این صنف از ابتداى اردیبهشت ماه خبر داد و تاکید کرد: در شرایط تعطیل بودن نمایشگاههای خودرو، مردم مراقب خریدوفروشهاى اینترنتى خودرو باشند.
یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره تخصیص وام به خودروسازان، تاکید کرد: اگرچه تزریق منابع مالى به این شکل صرفا به تعویق انداختن مشکل اصلى است اما پرداخت با تاخیر نیز موجب صرف منابع با اثر بخشی کمتر خواهد شد.
گروه صنعتي ايران خودرو برنامهها و پروژههاي متعددي را براي ارتقا و تحول كيفيت در زنجيره ارزش توليد خودرو با تكيه بر توانمندي سازندگان داخلي و شركتهاي دانشبنيان براي اجرا در سال جهش توليد تدارك ديده است كه با تحقق اين امر سبب بهبود كيفيت محصولات و در نهايت رضايت مشتريان مي شود.