Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

پرینترهای سه بعدی ابزاری برای تعمیر هواپیماهای نظامی!

چهارشنبه | ۱۳۹۷/۰۴/۱۳ - ۱۱:۱۷ | کد خبر: CP- ۷۰۴۷ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
پژوهشگران استرالیایی در نظر دارند روش چاپ سه بعدی جدیدی را برای تعمیر هواپیماهای نظامی این کشور ارائه دهند.
به گزارش کارپرس، در حال حاضر چاپ سه‌بعدی در نمونه‌سازی و تولید در مقیاس کوچک استفاده می‌شود اما پژوهشگران "موسسه سلطنتی فناوری ملبورن" (RMIT) سعی دارند با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی مبتنی بر لیزر، قسمت‌هایی از هواپیماهای متعلق به "نیروی دفاع استرالیا" (ADF) را تعمیر کنند.  

فناوری چاپ سه‌بعدی فلز، موضوع جدیدی نیست. در واقع، امروزه بسیاری از سازندگان  خودروهای سوپر اسپورت از این فناوری استفاده می‌کنند. اگرچه چاپ سه‌بعدی، هزینه زیادی دارد اما با آماده کردن یک خط تولید کامل می‌توان هزینه‌های آن را کاهش داد.

محققان دانشگاه RMIT استرالیا، با به کار بردن نوع جدیدی از چاپ سه‌بعدی مبتنی بر لیزر، سعی می‌کنند قسمت‌های گوناگون هواپیماهای نظامی که جنس آنها از فولاد و تیتانیوم است، تعمیر کنند. این کار، طی یک فرآیند پیشرفته جوشکاری انجام می‌شود که برای ابداع قسمت‌های جدید صورت می‌گیرد. در این فرآیند، پودر فلز با قرار گرفتن در برابر اشعه لیزر، ذوب می‌شود و در یک قالب شبکه‌ای به کار می‌رود. امکان دارد قسمت‌های تعمیر شده با این روش، حتی محکم‌تر از قطعات جدید باشند.

توصیف اهمیت این دستاورد فنی مشکل است. در حال حاضر قسمت‌های هواپیما پس از ساخته شدن، به انبار و سپس به محل تعمیر هواپیما منتقل می‌شوند اما با این فناوری جدید، ساخت و تعمیر قسمتهای گوناگون هواپیما، بسیار ساده‌تر خواهد بود.

هزینه جایگزین کردن قسمت‌های مورد نظر هواپیما، بیش از 230 میلیون دلار در سال تخمین زده شده است اما این هزینه با استفاده از چاپ سه‌بعدی مبتنی بر لیزر کاهش خواهد یافت زیرا در این روش، هزینه‌های ذخیره و حمل و نقل حذف می‌شوند. علاوه بر این، زمان تعمیر هواپیما نیز به طور چشمگیری کاهش می‌یابد.

از فناوری چاپ سه‌بعدی مبتنی بر لیزر می‌توان برای تعمیر هواپیماهایی مانند جنگنده F35 نیز استفاده کرد. در هر حال، مخترعان باور دارند کاربرد این فناوری، تنها به تعمیر هواپیما ختم نمی‌شود و می‌توان از آن در سطح گسترده‌تری استفاده کرد.   "دیوید چاتر" (David Chuter)، از مشارکت‌کنندگان این پروژه گفت: این پروژه، مزایای چشمگیری برای صنعت استرالیا دارد. اگرچه تمرکز کنونی این پروژه بر هواپیماهای نظامی است اما در صنایع هوانوردی غیرنظامی، دریایی، معدن و گاز هم کاربرد خواهد داشت.



منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

پرینترهای سه بعدی ابزاری برای تعمیر هواپیماهای نظامی!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

عکس

نشست خبری آغاز تولید برلیانس H200 در پارس خودرو
نشست خبری آغاز تولید برلیانس H200 در پارس خودرو