انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعهسازان خودرو کشور در نامهای به سران سه قوه، ضمن اشاره به اینکه مهمترین عامل مشکلات مجموعه صنعت خودرو کشور (خودروسازی و قطعهسازی) در مشخص نبودن مسئول اصلی و پاسخگوی این صنعت است، دو پیشنهاد برای اقدام فوری و شجاعانه در راستای رفع چالشها اعلام کرده و براساس آن خواستار تشکیل کمیته ملی خودرو و حذف برخی تصدیگریها شده است.
کارشناس خودرو شروع دوباره مذاکرات وین، نوید روزهای بدون تحریم برای صنعت خودروی کشور را میدهد. برجام برای رشد و توسعه اقتصاد و صنعت کشور بسیار حیاتی است.
کارشناس صنعت خودرو پس از مدتها سیطره روزمرگی در وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزیر جدید اهداف بزرگی را درباره توسعه صنعتی کشور ترسیم کرد؛ اهدافی آنچنان بزرگ که برخی آن را ماموریتِ غیرممکن قلمداد میکنند، اما بیشک ضرورت توسعه اقتصادی کشور در گام دوم انقلاب و لزوم جا نماندن از رقابت روزافزون توسعه صنعتی کشورها همراه با تحولات مرتبط در انقلاب صنعتی چهارم، میطلبد که با طرحی نو و متفاوت به مساله توسعه صنعتی کشور نگریسته شود.
در سال های اخیر صنعت خودرو در دنیا دستخوش تغییرات و تحولات عظیمی است که این موضوع را در ورود خودروهای الکتریکی، خودروهای خودران و به کارگیری هوش مصنوعی و IOT در این صنعت برای بهبود تجربه رانندگی، رضایت مشتریان و همچنین حفظ محیط زیست می توان دید.
متاسفانه در اواخر دسامبر ٢٠١٩ بیماری ناشناخته ای با سرعت هرچه تمام از مبدا چین - شهر ووهان شیوع پیدا کرد، که مشخص شد گونهای از سندرم حاد تنفسی ست و بعدها کرونا و یا Covid ١٩ نام گرفت.
بررسی صنعت خودرو، حاکی از حاکمیت وضعیتی است که شاید در نوع خودش منحصر به فرد است. این صنعت بعد از آغاز تحریم ها در سال ۱۳۹۷ با یک چالش سه ضلعی روبرو شده است.
وقتی شما در تاریکی از سیستم روشنایی با کیفیت بالا استفاده کنید، خیلی دیرتر دچار چشم درد خواهید شد و این نکته قابل توجهی خواهد بود. اما چراغ های جلو خودرو با فناوری پیشرفته دیگر قطعه گرانقیمتی نیست.
در حالی این روزها صنعت خودرو شاهد جای خالی مدیرعامل پیشین ساپکو است که برنامه ریزی در زمینه تعمیق ساخت داخل و انجام پروژه های خاص در این زمینه را باید به این نخبه برنامه ریزی در صنعت خودرو نسبت داد.
رونق تولید از جمله مهمترین دغدغه های کشور در سال جاری است. مسئله ای که بسیار هوشمندانه از طرف مقام معظم رهبری هدفگذاری شد تا چراغی به سمت مسیر اصلی صنعت و اقتصاد کشور در سال ۹۸ باشد. خوشبختانه تلاش صنعت گران که از ابتدای سال جاری آغاز شده بود، امروز به بار نشسته است و صنایع مختلف کشور به خصوص صنایع پیشران در حال عبور از این پیچ تاریخی هستند.
روزی که برجام به فرجام رسید، به نظر می رسید بهار صنعت خودروی ایران از پس زمستانی سخت آغاز شده است. سه سال پیش از آن در سال ۱۳۹۱ سخت ترین تحریمها بر صنعت خودروی ایران اعمال شده بود. غرب و به ویژه آمریکا موتور محرک اقتصاد ایران را نشانه گرفته بودند.
صنعت خودرو، نه تنها در ایران بلکه در تمام کشورها به دلایل متعدد از سوی سیاستگذاران و تصمیمگیران کلان مورد حمایت قرار میگیرد و سیاست با این صنعت، رابطه و تعامل زیادی دارد.
حالا دیگر بیش از یک سال از آغاز التهاب در بازار خودروهای وارداتی کشور می گذرد. التهابی که توانسته است ضمن گل آلود کردن آب به نفع سودجویان، نه تنها قیمت خودروهای وارداتی بلکه بازار خودروهای تولید داخل را نیز به آشوب بکشاند.