Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
گزارش تصویری:

کاتالیست خودروهای ایرانی در ایران تولید می شود

پنج شنبه | ۱۳۹۶/۱۱/۱۹ - ۰۷:۴۵ | کد خبر: CP- ۵۱۳۰ | سرویس: تصاویر
کارپرس:
با توجه به معضل آلودگي هوا در كلان شهر ها ، و سهم قابل توجه خودرو هاي سواري در بروز اين مشكل ،يكي از قديمي ترين راه كار ها در كنترل آلايندگي خودرو هاي سواري نصب كاتاليست كانورتر و تعويض به موقع آن است.

به گزارش کارپرس، شرکت "مبدل خودروی پاک " اولين خط توليد كاتاليست كانورتر با استاندارد يورو ٥ را در شهرك صنعتي محمود آباد قم، با حضور معاون وزير صنعت ، استاندار قم ، نماینده مردم قم در مجلس و مدیر عامل ایران خودرو افتتاح کرد.

احمدرضا منتظری مدیر عامل شرکت مبدل خودروی پاک ، در بدو افتتاح این کارخانه به توضیحاتی در مورد نحوه عملکرد مبدل کاتالیستی پرداخت و پس از آن مراحل تولید این قطعه را همزمان هنگام بازدید از خط تولید برای حاضرین شرح داد.

طبق اظهرات آقای منتظری این شرکت که یکی از زیر مجموعه های گروه صنعتی ایران خودرو است، با همکاری شرکت فنلادی-دانمارکی دینفک اکو به صورت تمام رباتیک آغاز به فعالیت میکند و برای اولین بار این قطعه با استاندارد یورو 5 در ایران تولید می شود.

در ادامه این مراسم مهندس مونسان، مدیر عامل شرکت قطعات ایران ضمن تذکر در رابطه با مضرات حذف این قطعه از روی خودرو، توسط مالکان به بهانه افزایش توان خودرو، به افزایش میزان آلایندگی خودرو های فاقد مبدل کاتالیستی اشاره کرد و گفت : عمر امفید این قطعه حداکثر 120 هزار کیلومتر یا 5 سال است و پس از آن باید توسط مالک خودرو تعویض شود.

مبدل کاتالیستی میتواند تولید مونوکسید کربن را از 2.2 گرم در هر کیلومتر به 1 گرم کاهش دهد. همچنین با تولید این قطعه در کشور سالانه 4 میلیون یورو صرفه جویی ارزی خواهیم داشت و در کنار آن حدود 80 شغل پایدار ایجاد میشود. این شرکت توانایی تولید 1 میلیون کاتالیست کانورتر در سال و در 3 شیفت کاری را دارا می باشد.

با تولید 1 میلیون کاتالیست کانورتر در سال و با فرض میانگین 30 هزار کیلومتر کارکرد هر خودرو در سال میزان تولید مونوکسید کربن 36 هزار تن، 12 هزار تن هیدروکربن و 12600 تن NOX در سال کاهش می یابد.

ikco catalyst01

ikco catalyst01

ikco catalyst01

ikco catalyst01

ikco catalyst01

ikco catalyst01

ikco catalyst01

ikco catalyst01

ikco catalyst01

ikco catalyst01

 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

کاتالیست خودروهای ایرانی در ایران تولید می شود

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است